Gå til innhold

Volvo 740 GLE - ulyd, rykker av og til under kjøring ++

Ranger emnet


xInFamex

Anbefalte innlegg

Nettopp fikset meg en 740, 86mod og lurer på noen små ting :D

 

En del ulyd av bensinpumpe under førersetet, mer en normalt. kan det være at pumpen i bensintanken er på sitt siste eller kan det være tett bensinfilter?

Bilen rykker av og til under kjøring, virker som den ikke får bensin et lite øyeblikk.

Men denne rykkingen kom ikke ved fullt gasspådrag. Kan virke på meg som om at det er et bensinfilter som er en smule skittent.?

 

 

Har også en liten lekasje på girkasse, har ikke funnet helt ut om det er mellom girkassen og mellomakslingen eller girkassen og motor. er det mye arbeid å ordne dette ?

Endret av xInFamex
"Volvo 740 GLE" er alene ingen god trådtittel da det ikke sier særlig om hva du lurer på... Vennligst les reglene for trådtittel...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 90 modell selv og har detta problemet, rykking under normal kjøring og 'puffer på tomgang'. Ble fortalt at dette er muligens skitt i beninfilteret. Har ikke gjort noe med det enda (veit faen ikke hvor det sitter :P)

 

Lekkasje på girkassa har jeg også. Grunnet sliten simring, kanskje hos deg også. Hos mitt lokale volvo verksted skulle de ha 3000 for jobben mener jeg å huske de sa :)

håper det var til hjelp :)

1990 Volvo 740 f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinfiltret ligger ved torpedo veggen og dempertårnet foran fører på di med sprut. en grå rund box. ca 10 cm lang og 6-8 i diameter. (slik er det på min 86mod, sikkert slik på din og :P ) Du kan følge bensinrøret fra bensinpumpa under førersetet så vil du finne filtret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår