Gå til innhold

Min Chevrolet Caprice

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei !

 

Har nettopp kjøpt meg en Caprice, som trenger mye kjærlighet og tid. Hehe, ikke helt sikker på hva jeg har gitt meg ut på egentlig. Fra før har jeg to Chrysler Stratus som jeg har skrudd og ordnet litt på, og siden jeg har laget meg egen prosjekttråd til disse tenkte jeg å lage en til Capricen også :)

 

Blir ett prosjekt å få denne på veien, blant annet må motoren overhales og interiøret trenger en shine og mye må nok byttes. Tenkte jeg skulle starte med interiøret nå i sommer, mens det er varmt og tørk ute (hvis vi får litt sol og finvær da). Kan jo starte med noen bilder av bilen, så kommer det mer etterhvert:

 

P1020138.jpg

 

P1020161.jpg

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt ut en video av bilen her:

 

Bilen har stått lagret ute i fem år, så i går ble den startet for første gang siden den ble parkert. Etter noen forsøk og ett "nytt" batteri fikk vi liv i den :) Videoen er filmet kanskje en time etter vi startet den første gang, og det er var første gang bilen rørte seg på de fem årene :)

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har fått ryddet ut av bilen nå:

 

P1020341.jpg

 

P1020342.jpg

 

P1020349.jpg

 

Og begynt å skru ut interiøret. Jeg har helt serriøst aldri sett så mye søppel i en bil før...

 

P1020366.jpg

 

P1020369.jpg

 

Var litt bekymret for hva jeg kom til å finne under matten, og det var værre enn jeg håpet. Er hull på ene siden, og ett av festene til førersetet er på tur gjennom gulvet. Så det ser ut som jeg er nødt å lære meg å sveise ! :)

 

P1020390.jpg

 

P1020391.jpg

 

P1020394.jpg

 

Det er alt jeg har fått gjort så langt. Neste skritt blir å begynne å rense interiøret.

 

P1020411.jpg

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo de råeste stasjonsvognene som er laget da ! Så har jeg lenge hatt lyst på en gammel amcar med V8er. Så når jeg fikk tilbud om å kjøpe denne som prosjekt kunne jeg ikke si nei, selv om den trenger mye arbeid.

 

Er artig å ha en prosjektbil å skru på. Blir så lei av negativiteten til folk -_- Så mange som ikke forstår at jeg gidder å i det hele legge penger i ett "vrak". Men håper kanskje noen snur den dagen jeg kan starte bilen og cruise langs veiene ;)

 

4000kr for den + fire ekstra dører og en ekstra bakluke. Bilen starter og går, men er litt rådebank. Var derfor den ble parkert.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er noen av de kuleste stv'ene jeg vet om ihvertfall.. :)

 

Står 2stk parkert på en åker borti her, som sikkert har stått der i 5-10 år.. Tenkte meg en tur til eieren å høre om han vil selge dem billig til meg. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Godt at det er fler enn meg som har Caprice :p

kjøpte min i februar å er et rullende prosjekt.

Dørken så ikke ille ut, har sett værre, fint med litt sveise kunskaper der.

 

lykke til videre, hold oss oppdatert

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Men du kunne vel fått tak i et betydelig bedre utgangspunkt? Tross alt finnes det jo en del av dem, og de ligger ikke høyt i pris. Men det er muligens blitt dårligere med tilgang på disse i de senere åra...

 

Kommet noe videre på dette prosjektet nå da?

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger en del der ute :-) Noen er i fin bruksstand. Var egentlig ikke på utkikk etter bil, men når jeg fikk tilbud om denne å den sto såpass nært at det ikke ble noe problem å frakte den så kunne jeg ikke si nei :P Så hadde sikkert funnet en i bedre stand :)

 

Har ikke skjedd noe siden sist, sommerferie og at jeg aldri har tatt i ett sveiseapparat før gjør at det går treigt framover ;) Planen er å få tak i noe stål jeg kan øve å sveise på før jeg begynner på selve bilen. Skal også høre rundt hos noen som kanskje har delebiler stående, kanskje jeg får tak i ett gulv som ikke ser så ille ut som mitt. Om ikke får jeg sveise i noen plater å prøve så godt det går å få det til å passe inn :)

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår