Gå til innhold

bilen bruker enormt med vann og olje


stimpee

Anbefalte innlegg

hei har en ford sierra 2,8 xr4i. bilen begynte som sagt å bruke mye olje og vann etter jeg skulle prøve å slepe ned et tre på hytta eftersom jeg ikke hadde tilgang til øks.

jeg holt vell på i 4-5timer uten å komme noe vei. jeg så at bilen begynte å ryke enormt å mistet nesten all motorkraft, så jeg skulle ta meg en pause siden jeg bare trodde det var for bilen var så varm siden jeg hadde maks turtall rykke ned treet nesten hele tiden.

 

når jeg skulle starte opp igjenn turna han på starten et parr runder før det var stopp, prøvde også å trille i gang bilen men hjula bare låste seg? jeg skrudde ut plugga å prøvde å turne og da gikk det. men det kom masse flytende veske ut vann tror jeg.

 

problemet kommer å går men har bare halve motorkraften hele tiden.

 

hvordor er det sånne enorme mengder vann nedi sylyndrene? merkelinokk bare i de tre sylyndrene på høyre side. har bytta rotor å fordelerlukk nylig kan det ha noe med det å gjøre? noen som har hadt lignende problem eller har en smule anelse om hva dette kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke rart om toppakningen din har gått om du drev på i 4 timer og prøvde å dra ned et tre? du har nok svidd clutchen ganske heftig. Bilen er ikke begregna på dette så er ikke rart om noe har skjedd.

 

Hva er poenget med å ødelegge tråden med userøse inlegg?

Endret av opelduude

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som du har tatt Høyre topppakning ganske så kraftig.

 

Ikke noen stor jobb om du ikke har tatt en topp eller varmskjært den, men ærlig talt, du burde ikke ha bil, iallefall ikke en slik bil, kjøp deg en Prius eller noe slikt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHA...

Er fristet til å skrive noe her, men ser at tråden modereres heftig.

(og nei, det hadde ikke vore noe flaterende til Trådstarter)

 

Men siden det virker som du er såpass kyndig med bil, tror jeg at jeg vil annbefale deg å sette bort toppakningsbytte til noen andre.

(det er mange som er gode å skru sierra, og det er mange som heller burde ha hatt den bilen, enn deg)

 

Du skal nok "litt" lengre nedi motoren for å finne toppakninga.

(den sitter CA MIDT på motoren) og ikke under øverste lokket.

Selg bilen til noen som vet hva en XR4i er, og vil ta vare på bilen,

og du burde kjøpe deg en:

800px-Daihatsu_Charade_buying_brandy.jpg

08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg liker bilen veldig godt, grom og fin lyd og skjeldent utsene får ofte mange fine blikk og komentarer. skal innom ford i mogen for å bestille time og full service samt lakkrens og polering, overtok denne bilen av bestefaren min som brukte den som trekkbil til vogna si ei kabe 550. syns bilen aldri har gådd noe spesielt godt, men den har et sykt moment NM! men tror is`n går bedre skal det være slik? takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler ikke på at en eller annen Ford-fyr gjerne vil bytte denne mot en 2-liters standard-sierra... ;)

 

Når dét er sagt, lukter det troll lang vei av denne tråden, Merkur XR4Ti ble levert med 2,3liters R4 med turbo (fra Mustang tror jeg?) og ingen V6, så enten har motoren blitt byttet i sin tid, eller så sitter det en Harstadværing og flirer oppi nord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det noe som ikke stemmer.

Hvis det er vann i de 3 sylindre på høyre side, hvordan kan det da være en XR4Ti som har R4 motor? Det er ikke så vanskelig å skaffe deler til denne. prøv ebay.com i USA.

Hvis det er en Xr4Ti som bestefaren din har hatt (god stand?), så burde du ikke nevne så mye om at du bruker denne som traktor, da du mest sannsynlig vil pisse off ford fans. :p

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

:ford:

 

Dessuten skal man ikke kimse av folk som kjøper/kjører Charade! :chairshot

Pappaen min kjøpte maken av kompisen min. 800ccm og flatt jern i 120-130 på E6en til militæret klarte vi. Billig gikk den også.

Konklusjon: Mere kroner til :cheers:

 

Når jeg tenker meg om var det vel en toppakning som som gjorde at bilen ble solgt videre igjen. Nei jeg får rydde videre i postkassa.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår