Gå til innhold

Rimelig polering i Trondheim?

Ranger emnet


Summit

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ønsker å få bilen polert (inkl lakkrens) skikkelig til en rimelig pris i Trondheim. Har polert bilen selv 1 gang årlig fram til nå, tok vel lakkrens også for noen år siden. Har mest lyst til å sette bort arbeidet i år. Gjelder 2001 modell Golf st.v.

 

Var innom sandgata bilpleie (den i parkeringskjelleren som tilbyr inn/utvendig vask til 200), og de forlangte 2400 kr(lakkrens og polering) noe jeg synes virker dyrt.

 

Noen tips?

Endret av Summit

Min bil: 2001 Golf 4 stasjonsvogn - 1.9 tdi 90 hk - 4 motion - 5 trinns manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Pappa hadde en Mercedes CLK inne til totalbehandling hos noen i Fossegrenda. Innvending og utvendig vask, samt lakkrens og polering. Betalte 2000 kroner. Men dette var i fjor, så vet ikke om prisene har endret seg. Og husker dessverre ikke hva de het heller.. Men du får nok uansett gjort det til under 2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå finnes det utrolig mange forskjellige typer polering.

 

At man ønsker en enkel polering med forbrukerprodukter som inkluderer lakkrens, polering og voks som siste steg er en type. Dette er vell det billigste man kan få gjort. 1200 kr og oppover.

Denne typen polering fjerner INGEN av ripene som er i bilen, bare frisker fargen litt opp.

 

 

Det finnes også noe som kalles korrigering. Da blir det brukt maskin og poleringsprodukter som inneholder slipemiddel. Da fjerner man ripene som ligger i klarlakken og får et sinnsykt bra resultat.

For denne typen arbeid så må man nok se for seg 2000 kr for en 1-stegs polering. For flerstegs (Fjerne mer og dypere riper) må man nok se for seg 2500 kr og oppover.

 

 

Med tanke på at en 2-3 stegs poleringsjobb tar fra 15-30 timer, så er ikke 4-5.000 kr mye penger. Tenk produktet som går med og tenkt på arbeidstimene.

 

Blir ikke mange kronene i timen på mannen som utfører jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Bumper denne, ble ikke tid til noe polering i fjor så da er det ekstra stort behov i år. Konkrete anbefalinger for polering i Trondheim mottas med stor takk. Bilen er en 2001 modell golf 4 st.v. 4 motion som har gått 175 000 så det er begrenset hvor dyr behandling det er verdt å spandere på den.

Min bil: 2001 Golf 4 stasjonsvogn - 1.9 tdi 90 hk - 4 motion - 5 trinns manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele kommer an på resultatet du er ute etter. Du får jo poleringsvask på Statoil, ellers har du jo våre nye landsmenn som står med gulvfilla og en boks med turtlevax klare til å "polere" :P

 

Og da ville jeg heller lagt pengene i litt avfetting, såpe, og f.eks 1,2,3-step systemet til Meguiars, der du antagelig vil oppnå bedre resultat selv enn ved å levere den til sistnevnte.

 

Dette er selvsagt den rimeligste løsningen.

 

Den beste løsningen der både du og bilen din blir fornøyd, er å levere den til folk som har bilpleie som lidenskap/hobby. Så som Sandmo nevner over ville jeg hørt med folk på Detailersclub.no

 

Men ja, det koster litt mer enn de over, men til sammenligning så har jeg personlig aldri brukt mindre enn 12 timer på en bil, og det var en "kjapp runde".

15 Nissan Leaf Nordic

05 VW Caddy 1.9TDI
x08 Volvo S40 1.6D Mom
x96 Ford Mondeo 2.0 GLX
x68 Peugeut 404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår