Gå til innhold

Kjøpt bruktbil, 2-3 måneder etter strøyk AC kompressoren med.

Ranger emnet


Slettet konto

Anbefalte innlegg

Heisann.

Kjøpte nokså nylig en fin golf 5 2005 jubileums versjon.

Bilen er ett par måneder eldre enn nybilsgarantien.

Jeg tok meg min andre langtur til kr sand. Da viste det

seg at ac kompressoren hadde ødelagt seg helt og strukket

skruene som skulle holde denne sammen. Da lakk allt som heter

olje og gass ut, og de stoffene som befinner seg i denne kompressoren.

Dette endte med en dialog mellom meg, selger og merkeverkstedet den ble tauet inn på. De skulle ha 19 290,- kroner for dette.

Vi fikk presset ned sluttprisen til ca 17 700,- .

Personen jeg kjøpte bilen av var utrolig grei og hjelpsom, så jeg er IKKE! ute etter å gå på person.

Så spørsmålet mitt er egentlig om dette virkelig er noe som skal skje på en bil som kun er kjørt 54 500 km?

Nybilsgarantien er jo såklart gått ut (lucky me), og dette burde jo da gå på den uoffisielle "moralske" garantien, noe ingen vil ha med å gjøre. Er dette en sak å gå videre eller er den helt død?

Er jo ikke så greit for meg som så vidt er rundet 20 årene, og kjøper en bil til 165 000 kun for at dette ikke skal skje.

Det river utrolig godt i lommeboka for en lærling dette her....

Men som sagt, jeg har utvidet lånet og er fullt klar for å leve med regningen hvis dette er helt dødt :)

 

Mvh Osklor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye feil på nyere biler også. Ingen garanti for rimelig bilhold at du kjøper en 5 år gammel bil...

 

Men som andre har nevnt, så synes jeg prisen hørtes høy ut, så det er sikkert mulig å få det gjort billigere. Evt har du sett om delen finnes brukt på nettet? Gassfylling tilkommer uansett da..

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg var borti nesten samme problem når jeg kjøpte bruktbil for nesten to år siden (01 Focus).

Jeg kjøpte bilen på seinhøsten/vinteren så ac'en ble ikke testet,men tenkte som så at bilen hadde jo blitt gått nøye over og hatt hovedservice og jeg ble lovet at denne bilen var tipp topp.

Så kom sommeren og jeg ville bruke ac'en. Den funket selvfølgelig ikke. Tenkte da at det sikkert var på tide med ac-service.

Bestillte derfor time hos min lokale Fordforhandler,leverte bilen inn.

Når jeg skulle hente bilen fikk jeg en beskjed som fikk meg til å bli litt varm i toppen.

Her var det full lekasje i ac kondensatoren.Denne jobben skulle de ha flere tusen kroner for.

Ringte derfor Fordforhandleren jeg hadde kjøpt bilen av. Etter endel diskusjoner kom vi til en enighet om at jeg kun skulle betale for delen. Så da ble regningen halvert, ett halvt år etter jeg hadde handlet bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår