Gå til innhold

Hvorfor er det så mange som blir tatt for å kjøre for fort/miste lappen?

Ranger emnet


Volvo 740 racing

Anbefalte innlegg

Jeg har kjørt MYE gris, men ikke konsekvent der man bør unngå det, men kan ha gjort det uten å tenke over det.

 

Jeg har mista lappen, for for-fort-kjøring, og har hatt lappen en del etter det.

 

Nå kjører jeg stortsett fint, seinere enn de fleste mange ganger, og enkelte ganger 10-20 over, men jeg har da noen raptuser inniblandt.

Men det er veldig artig å kjøre etter fartsgrensene, og se idiotene som kommer forbi(inkludert meg selv før), og når man kommer i ett kryss eller runkjøring noen mil seinere så ligger de 2-3 biler lenger fram, stor fortjeneste på slik kjøring.

Observerer ofte at verstingene er menn i 30-60 åra og kvinner i 30-40 åra, gjerne med unger og slikt i bilen.

Selv har jeg roa meg betraktelig etter jeg ble pappa selv.

 

Men seriøst, dere som driver med slik kjøring, kjør en tur der folk kjører litt på, ligg i fartsgrensene, bli forbikjørt, og se etter man kommer til slutten noen mil seinere hvor få biler det er mellom dere. Er de vekk, har de enten kjørt så svin at de burde bøte med livet, eller svingt av i en sving du ikke så det.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men seriøst, dere som driver med slik kjøring, kjør en tur der folk kjører litt på, ligg i fartsgrensene, bli forbikjørt, og se etter man kommer til slutten noen mil seinere hvor få biler det er mellom dere. Er de vekk, har de enten kjørt så svin at de burde bøte med livet, eller svingt av i en sving du ikke så det.

 

Tror nok mange av de som kjører fort er folk som syntes det er gøy, og ikke nødvendigvis fordi man har dårlig tid. har selv mista lappen fordi jeg kjørte for fort, men tar det veldig mye roligere nå, spesielt da ved skoler og i 40-60 soner.

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men seriøst, dere som driver med slik kjøring, kjør en tur der folk kjører litt på, ligg i fartsgrensene, bli forbikjørt, og se etter man kommer til slutten noen mil seinere hvor få biler det er mellom dere. Er de vekk, har de enten kjørt så svin at de burde bøte med livet, eller svingt av i en sving du ikke så det.

 

Nå er ikke jeg pro grisekjøring, men har selv kjørt 2 biler Oslo - Trondheim, den ene startet ca 1 time før oss.

 

Vi fulgte trafikken 10-20 over hele veien, kjørte forbi de som var trege etc.

Han som kjørte den første bilen er ikke helt "komfertabel" som sjofør og ligger gjerne akkurat på fartsgrensa.

Om jeg ikke husker helt gærli så lå vi likt litt etter kvikne.

 

 

Jeg trur verken råkjøring eller konsekvent holde fartsgrensen er hva som gjør hvor raskt du kommer frem, det har mer med flyt og lesing av trafikkbilde.

Dette merker man mest i store byer som Oslo, men det gjelder nok over alt også.

 

 

Ser mange tullinger som gir full pådrag helt frem til rødlyset, bråbremser så hiver seg på gassen igjen. De kommer ikke så mye lenger en meg som sakte triller inn mot krysset for å unngå å stoppe.

At man blir forbikjørt ofte er heller ikke et tegn på at du kjører sakte eller at alle andre kjører for fort.

Om en bil forran meg holder fartsgrensa gjør det meg ingen ting, men om han svaier -10 til +10 kmt og har dårlig flyt kjører jeg forbi.

 

 

 

Det er mange som bryter trafikklovene hver dag uten å bli stoppet.

 

Folk som ligger i venstrefila på motorveien og ikke er klar over at dette er et forbikjøringsfelt. Man skal altså inn til høyre så raskt man er forbi.

 

De som kutter rundkjøringer eller ikke signaliserer. (rundkjøringene hadde visst tatt igjennomsnittet over 1/4 mer trafikk hadde alle gjort som man skal.

 

De som kjører alt for sakte i forhold til vei og føreforhold tilsier, føler du deg usikker i bil burde du ta et oppfriskningskurs eller levere inn det rosa kortet i lommeboka.

 

De som ikke klarer å komme opp i mer en 50 kmt i et akselerasjonsfelt før de skal legge seg ut i 100 sona på veien. Jeg ser ofte digre vogntog komme raskere opp i fart en bestemor på 70 år i en volvo stasjon.

Å slenge seg ut i 100 sona i 50 km/t er livsfarlig!

 

Folk som har importbil og gir faen i å skru på lysa midt på dagen, de er påbudt av en grunn.

 

 

 

Synd pengene ligger i fartovertredelser, for meg er alle de punktene jeg har nevnt over mye mer alvorlig en 120 i 100 sona på E6.

 

Grisekjøring kan være så mye mer en fart :coplight

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig HISAP.

Har selv vært med på Kristiansand-Oslo på 2 timer på vinterføre, det var en radig tur, selvfølgelig går det en del fortere når man øker farta, og holder høyere snittfart, men de fleste sliter med det på kortere strekninger, og de tjener veldig lite.

 

For å si det slik, jeg har kjørt så mye villmann, at jeg kanskje ikke burde sitti her, men jeg har og tatt en del vurderinger som har vært rett, men jeg har roa meg veldig ned, av 2,5 grunner, Blitt Pappa, Lastebillappen(man får ett annet syn på ting da, og lærer seg å kjøre jevnere) og ikke minst litt alderen.

 

Men husk og en annen ting, man blir aldri utlært bak ett bilratt...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har heldigvis vokst i fra noe så lite interessant som å kjøre fort. Sladde fort kan være greit om man virkelig ikke har noe artig å finne på, men ellers så er det virkelig tafatt. Burning er dog litt greit for å kjenne den gode lukta av abstrakt kunst på asfalten. Det skal folk få gjøre så mye de vil, da man ikke setter annet enn eget drivverk i fare.

 

råning/cruising syns jeg er mye mer artig, det gir meg mer glede, så regner med å ha lappen resten av livet uten å miste den pga fart. Holder meg ca 10-20km over fartsgrensa.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår