Gå til innhold

Ut på tur aldri sur! (Bidra med bilutgifter på kompisferie)

Ranger emnet


Treholt

Anbefalte innlegg

Heisann! Var ikke sikker på om dette var det rette forum og snakke om dette men men...

 

Er en gjeng på 4 stk som skal kjøre rundt i Europa i 3 uker!

Vi skal bruke kompisen vår sin bil (BMW stasjonsvogn 2001 model).

Så vil han ha penger for at vi skal bruke hans bil noe som vi er enig i...

Men hvor mye? Vi skal alle dele på bensinen uten om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være noe som gjenspeiler utgiftene han har med å bruke bilen.

Tenk kilometer, med tane på forsikring, slitasje på bil, vedlikeholdsutgifter etc.

 

Eller hva om dere står for kjøreutgiftene, eller overnattingsugiftene, og han står for bilen?

 

Selv har jeg aldri hatt kompiser som skla ha betalt for å kjøre sin egen bil på tur, d er med sjøl, og neste gang er det kanskje han som sitter på.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret! Tingen er at vi ikke vet hvor mange kilometer det blir! Eg ville ikke si prisen han ville ha før eg hadde fått et svar her! Han vil ha 3000 per person som vil si han får 9000 kr for 3 stk. Hørest ikke dette mye ut til at han i tilegg skal være med i bilen sjølv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret! Tingen er at vi ikke vet hvor mange kilometer det blir! Eg ville ikke si prisen han ville ha før eg hadde fått et svar her! Han vil ha 3000 per person som vil si han får 9000 kr for 3 stk. Hørest ikke dette mye ut til at han i tilegg skal være med i bilen sjølv?

 

hadde jeg faen latt han bli hjemme å lånt meg en bil .... ikke kompis da vell, prøver jo få penger av dere shitt for en fyr

Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden han selv skal være med på turen men ikke kjøre, bør dere ikke betale noe mer utover bensin og andre kostnader i forbindelse med turen (ekskluderer slitasje, forsikring osv). Hadde han derimot ikke vært med på turen, høres det mer riktig ut med en slik sum.

Virker ikke som han er helt med på å bruke bilen sin til denne turen :P

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkleste løsning er at dere som er passasjerer betaler alt av bensin og "normale" bilkostnader (ferjer, bompenger etc) under turen og han tar resten av utgiftene (forsikring og eventuellle slitasjerep) på egen kappe.

 

Dette var nå praksis når jeg og kameratene mine var yngre og skulle splitte lange bilturer. Det blir ikke 50/50 men det er ganske fair.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkleste løsning er at dere som er passasjerer betaler alt av bensin og "normale" bilkostnader (ferjer, bompenger etc) under turen og han tar resten av utgiftene (forsikring og eventuellle slitasjerep) på egen kappe.

 

Dette var nå praksis når jeg og kameratene mine var yngre og skulle splitte lange bilturer. Det blir ikke 50/50 men det er ganske fair.

 

det ville jeg også gjort og gjorde slik før også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9000kr er vennepris spør du meg!

 

Når jeg kjørte til Tyrkia (Antalya) i fjord kom det på ca 7000kr i Diesel utgifter (uten bom, olje osv.). Tur og retur altså.. De ekstra 2000 kan brukes til slitedeler som absolutt burde byttes før en slik tur!

 

Betal 3000kr og bli ferdig med det! Det er utrolig dumt for kameraten din å måtte betale dobbelt så mye som det dere gjør i tillegg til at dere bruker hans bil (med tanke på slitasje, forsikring osv.)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår