Gå til innhold

Pris e30 m3

Ranger emnet


Nod

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Vurderer å kjøpe meg en e30 m3 i bra stand. Kikka på noen sånne for 3 - 4 år siden også. Minnes at prisen sånn generellt lå rundt 150 000, nå virker det som om man ikke får noe særlig for under 200 000. Stemmer dette eller er det jeg som husker helt feil ?

Tror dere at prisene bare vil fortsette å øke framover ?

 

Åssen er mulighetene for å få litt mere hester i disse ? Koster det mer enn det smaker eller er det motor fra e36 som er tingen ?

Årsaken til at jeg ikke satser på e36 med en gang er at jeg synes e30 er tøffest ;)

 

Hilsen

Nils Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at de fleste ligger på rundt 200.000,-.

 

Såfremt du tar vare på bilen og holder den i bra stand så synker den ikke i pris, iallefall ikke så lenge kilometerstand ikke stiger langt over 200.000 km (ja, kilometerstand kan være uvesentlig i forhold til slitasje på bil, men E30 M3 har blitt en REN entusiastbil og fører dermed til at kjøperne av denne derfor er veldig kresne og nærmest "forventer" at bilen skal ha lav kilometerstand sett i forhold til alder).

 

Ellers så er det riktig som du sier ang. trimming, at "det koster mer enn det smaker".

Skal du ha mer hester så er 3- eller 3,2 literen fra E36 M3 det mest fornuftige. De er i tillegg veldig solide og tåler hard bruk såfremt de har fått normalt ettersyn opp gjennom årene.

Da får du også mye mer hester for penga i motsetning til om du skulle begynne å trimme S14 motoren som sitter i E30 M3 originalt.

I tillegg får du jo også sekserlyden som jeg personlig synes overgår det meste ;)

Endret av Torak

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår