Gå til innhold

ska du lage grenrør eller innsug!! billig deler

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

hei selger/kan skaffe deler for innsug og grenrørs bygg, setter opp priser under

 

bend 90 grader. svartsål.-> 42mm 30kr stk 48mm 40kr stk

syrefast-> 42mm 75kr stk 48mm 90kr stk

kan og skaffe andre legeringer bare og pm meg,

 

90 graders alu bend 90x4 245 kr stk skaffer og andre dimensjoner bare og pm meg,

rør og andre ting kan skaffes,

 

insugs trakter kan og skaffes pm meg.

 

kan og skaffe tig tråds pakker pm meg om info,

 

enda mer ligger som hylle vare her nå 90X4 rør har 10m så perfekt til innsugs bygging, gi beskjed hva du ska ha av lengde så får du en god pris,

ford granada 2,8i. *solgt*,ford escort*solgt*

volvo 240 90mod *solgt* volvo 740turbo*solgt*

volvo 240tic lekebilen:)volvo91mod*skrot*

Pajero90 kort 2,5tdi bruksbil

tigger alu/syrefast/svartstål pm om det er no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei vist du sier det så. fant dette liggenes på nett, ser veldig ut som at det går ann og bruke det men, http://i117.photobucket.com/albums/o60/lillengen/ting%20og%20tang/P3030678.jpg

 

samtidig at jeg bruker dette selv ved mine innsugsbygg,

ford granada 2,8i. *solgt*,ford escort*solgt*

volvo 240 90mod *solgt* volvo 740turbo*solgt*

volvo 240tic lekebilen:)volvo91mod*skrot*

Pajero90 kort 2,5tdi bruksbil

tigger alu/syrefast/svartstål pm om det er no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei vist du sier det så. fant dette liggenes på nett, ser veldig ut som at det går ann og bruke det men, http://i117.photobucket.com/albums/o60/lillengen/ting%20og%20tang/P3030678.jpg

 

samtidig at jeg bruker dette selv ved mine innsugsbygg,

 

Fungerer utmerket hvis du bygger en skipsmotor, men strengt tatt så ønsker man ikke så mye vekt oppe på motoren :) 1-2mm er normal veggtykkelse på bend tenkt brukt til bil. Valg av aluminium på røren er med tanke på vekt og da kan man heller bruke rustfri som både er enklere å sveise og holde vedlike og i forhold lettere..

 

Har flust av industri deler på jobben jeg og, men kjøper deler på Torshov på grunn av at dette er bedre egnet til bruk og koster lite

 

Når det gjelder selve innsuget og hvis man skal lage det for høyt trykk (2 bar+) så blir det selvsagt noe annet, men bend blir svært liten bruk for den konstruksjonen

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer utmerket hvis du bygger en skipsmotor, men strengt tatt så ønsker man ikke så mye vekt oppe på motoren :) 1-2mm er normal veggtykkelse på bend tenkt brukt til bil. Valg av aluminium på røren er med tanke på vekt og da kan man heller bruke rustfri som både er enklere å sveise og holde vedlike og i forhold lettere..

Strengt tatt tror jeg svært få på BF har så grom bil at de merker de knappe 1.3 kiloene i forskjell man får på 1 meter rørgater i 90x4 vs 90x2.. spesielt siden svært få drar rørgatene over over motoren. I de fleste tlfeller går de jo bare frem til IC og ut av IC og til plenum, i høyde med toppen av blokka eller lavere.

Valget av alu til trykkrør er vekt og varmeavledning... RF er fint til rør hvis rørgata går bak radiator, hvis ikke holder den godt på varmen så IC'en får mer å jobbe med, hvilket ikke akkurat er en fordel. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår