Gå til innhold

Mye problemer med min mini!

Ranger emnet


Satra

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte bilen min for snart 1 år siden, det er en Mini Cooper S 2002-mod.

 

Har begynt å få veldig mye tull med den, så jeg spør her om det er flere som har hatt samme problem, eller kanskje veit hva som er feil?

 

 

Den bruker veldig mye olje nå, ser ut som det går rett ut i eksosen, er oljeflekker oppover bakluka, hva kan være feil?

det er ikke olje i kjøleveska. Den bruker ca 1 liter på 120mil.

 

Det uler veldig når jeg svinger, er det servopumpa eller kanskje reima som begynner å bli dårlig?

 

Det suser veldig i kompressoren, kan det være hull på en slange eller?

 

Rattet har begynt å riste no fryktelig når jeg kjører i 100km +

Skakk forstilling eller kansje felger som er ødelagt?. Jeg har ikke kjørt borti noe med felgene mine men..

 

 

Fint hvis dere har no svar hva det kan være for noe, har lyst til å høre med dere før jeg setter den på verksted: )

 

Har blitt fryktelig mye tull med den: (

 

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte bilen min for snart 1 år siden, det er en Mini Cooper S 2002-mod.

 

Har begynt å få veldig mye tull med den, så jeg spør her om det er flere som har hatt samme problem, eller kanskje veit hva som er feil?

 

 

Den bruker veldig mye olje nå, ser ut som det går rett ut i eksosen, er oljeflekker oppover bakluka, hva kan være feil?

det er ikke olje i kjøleveska. Den bruker ca 1 liter på 120mil.

 

Det uler veldig når jeg svinger, er det servopumpa eller kanskje reima som begynner å bli dårlig?

 

Det suser veldig i kompressoren, kan det være hull på en slange eller?

 

Rattet har begynt å riste no fryktelig når jeg kjører i 100km +

Skakk forstilling eller kansje felger som er ødelagt?. Jeg har ikke kjørt borti noe med felgene mine men..

 

 

Fint hvis dere har no svar hva det kan være for noe, har lyst til å høre med dere før jeg setter den på verksted: )

 

Har blitt fryktelig mye tull med den: (

 

Takk for alle svar!

 

Kjedeligt å få problemer med bilen.. :(

 

Risting i rattet, gjelder dette på vinter felger også? Rister det når du bremser? Kan være felger og/eller bremse skiver som er skeive?

 

Servopumpa er elektrisk så den suser litt, men visst kjøle vifta er i ferd med å gå kan denne også lage en merkelig suse lyd. Dette skjedde med meg. Denne henger kun med to skruer og er ikke noe vanskelig og bytte.

 

Olje bruk: Kan det være olje kjølinga til kompressoren eller selve kompressoren som synger på siste verset. Hvor mye er bilen kjørt?

- 2008 VW Passat 4-Motion

- 1999 Suzuki GSX-600R

(X) 2002 Mini Cooper S Hartge MRS

(X)1990 Audi 90 20v quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedeligt å få problemer med bilen.. :(

 

Risting i rattet, gjelder dette på vinter felger også? Rister det når du bremser? Kan være felger og/eller bremse skiver som er skeive?

 

Servopumpa er elektrisk så den suser litt, men visst kjøle vifta er i ferd med å gå kan denne også lage en merkelig suse lyd. Dette skjedde med meg. Denne henger kun med to skruer og er ikke noe vanskelig og bytte.

 

Olje bruk: Kan det være olje kjølinga til kompressoren eller selve kompressoren som synger på siste verset. Hvor mye er bilen kjørt?

 

Det begynte å riste i rattet for ikke så lenge siden, så veit ikke om det gjelder vinter felgene. Men det rister veldig når jeg bremser ja, men blir plutselig bremse skiver skeive?.

 

Det suser hvertfall veldig, akkurat som det er lufttrykk som går rett ut igjennom en slange.

 

Bilen den har gått bare 99000, så synes det liksom er merkelig hvis det er kompressoren som begynner å bli dårlig..

 

Har tenkt til å sette den på et verksted, er litt små nervøs fordi jeg tipper det kan bli temmelig dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynte å riste i rattet for ikke så lenge siden, så veit ikke om det gjelder vinter felgene. Men det rister veldig når jeg bremser ja, men blir plutselig bremse skiver skeive?.

 

Det suser hvertfall veldig, akkurat som det er lufttrykk som går rett ut igjennom en slange.

 

Bilen den har gått bare 99000, så synes det liksom er merkelig hvis det er kompressoren som begynner å bli dårlig..

 

Har tenkt til å sette den på et verksted, er litt små nervøs fordi jeg tipper det kan bli temmelig dyrt.

 

Okay.. Kan være noe på understellet også, vanskeligt og si. Sjekk boltene på felgene for sikkerhets skyld ;)

 

Burde ikke bli sliten på 99K km.. Hør med BMW så kan det hende de har noen tips. Sett den på verksted og be om sjekk, visst det du kan skru litt kan du nok gjøre mye av arbeidet som de finner selv..

- 2008 VW Passat 4-Motion

- 1999 Suzuki GSX-600R

(X) 2002 Mini Cooper S Hartge MRS

(X)1990 Audi 90 20v quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår