Gå til innhold

Lyst på Audi V8 - Ønsker info (Delepriser, drivverk, motor ++)

Ranger emnet


krissmp

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har veldig lyst til å skaffe meg ein Audi V8. Hovedgrunnen til att jeg ønsker denne bilen er att jeg er stor fan av V8'er og har lyst på Audi.

 

Vet svært lite om disse bilene, så ønsker så mye info som mulig om denne. Delepriser, drivverk, motor osv.

 

Har sjekket med forsikring og koster meg ca 3000 med kun skadeforsikring, så det er ikke noe problem.

 

Har sett litt på registerreim skifte på audi med V8 og skjønner att det er noe høy pris på dette, men dette er kun på nyere audi.

 

Tenker att det ikke er så dyrt om man demonterer front og deksler selv og kun bytter reima og ikke alle hjulene om det ikke er ytterst nødvendig?

 

Håper på å kunne få litt info om disse bilene ettersom jeg har svært lyst på en.

 

Takker for alle svar:-)

Endret av henne
Du trengte en litt mer beskrivende trådtittel enn "Audi V8" ...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har veldig lyst til å skaffe meg ein Audi V8. Hovedgrunnen til att jeg ønsker denne bilen er att jeg er stor fan av V8'er og har lyst på Audi.

 

Vet svært lite om disse bilene, så ønsker så mye info som mulig om denne. Delepriser, drivverk, motor osv.

 

Har sjekket med forsikring og koster meg ca 3000 med kun skadeforsikring, så det er ikke noe problem.

 

Har sett litt på registerreim skifte på audi med V8 og skjønner att det er noe høy pris på dette, men dette er kun på nyere audi.

 

Tenker att det ikke er så dyrt om man demonterer front og deksler selv og kun bytter reima og ikke alle hjulene om det ikke er ytterst nødvendig?

 

Håper på å kunne få litt info om disse bilene ettersom jeg har svært lyst på en.

 

Takker for alle svar:-)

 

V8 er kostbart, enkelt og greit.

Du vil ikke, og bør ikke, og skal ikke ta noen snarveier ved registerreim-skifte, skift det som anbefales å skifte, det får du igjen for senere. Det er kjedelig og ganske unødvendig å gjøre jobben to ganger pga slett jobb første gang. Værstefall står du med havarert motor.

V8 krever ofte olje/filterskift, det går mye olje på disse, og det koster.

Deler er det ganske ok tilgang på, bortsett fra karosserideler etc. Drivverk, lagere, foringer osv er nå mulig å få tak i med litt godvilje, men det koster det også.

 

En må være litt påpasselig skal man ha en 4.2, de er kjent for å bruke litt olje etterhvert, mens 3.6'n bruker bare bensin.

 

Håper ikke du ble skremt for mye.. V8 er herlige biler, men det koster å være kar! :p

Audi V8 3.6 '89

Audi 200tq 10v '88

Audi 80 '73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V8 er kostbart, enkelt og greit.

Du vil ikke, og bør ikke, og skal ikke ta noen snarveier ved registerreim-skifte, skift det som anbefales å skifte, det får du igjen for senere. Det er kjedelig og ganske unødvendig å gjøre jobben to ganger pga slett jobb første gang. Værstefall står du med havarert motor.

V8 krever ofte olje/filterskift, det går mye olje på disse, og det koster.

Deler er det ganske ok tilgang på, bortsett fra karosserideler etc. Drivverk, lagere, foringer osv er nå mulig å få tak i med litt godvilje, men det koster det også.

 

En må være litt påpasselig skal man ha en 4.2, de er kjent for å bruke litt olje etterhvert, mens 3.6'n bruker bare bensin.

 

Håper ikke du ble skremt for mye.. V8 er herlige biler, men det koster å være kar! :p

 

Om den bruker 0.4 eller 2 liter på mila er ikke så viktig for meg ettersom bilen ikke skal være noe bruksbil. Blir ikke pedlebil for å si det slik.

 

Er ikke ute etter en bruksbil, men en bil å ta vare på og "cruise" med, men som samtidig kan brukes uten att en er redd for att den skal havarere når som helst.

 

Hvor mye koster deler? Har du kanskje noe gode sider det selger deler? Har sett litt på Mekonomen og ser ikke hinnsides ut for å si det slik.

 

Rust er vel ikke noe stort problem med disse ettersom det er hel galvanisert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Custom Auto Craft er et bra sted å handle deler, ja, Paul er en kjempekar! Men han har jo ikke så mye slitedeler sånn sett.

En annen butikk og anbefale er Autohausaz.com. Ligger på mange deler under halve prisen av her.

Mekonomen og Norskbildelsenter er ikke så ille de heller, når de først har delene man trenger! Det er ikke alltid det er riktige deler som står oppgitt heller, de har lagt til 100/200 deler fra 10v f.eks, mens 200 20v og V8 bruker andre deler som er værre å få tak i.

Endret av terion

Audi V8 3.6 '89

Audi 200tq 10v '88

Audi 80 '73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår