Gå til innhold

Prøvekjørt Toyota IQ - og ble litt småfrelst

Ranger emnet


Hisap

Anbefalte innlegg

Her om dagen da jeg hadde lux'n på rep etter en traktor hadde modifisert bakluka mi litt ble jeg stående å vente hos forhandleren.

Sa jeg var litt nysgjerrig på å prøve denne IQ'n, fikk nøkklene og satte meg inn.

 

Bilen så knøtt liten ut, men virka stor innvendig og det beste av alt, det var som å kjøre en go-cart i svingene / rundkjøringer etc, jeg kjørte også bensinen med automat gir, men man får en diesel på 1.4 som er hakket vassere.

Ikke bare var den supermorsom å kjøre men den var utrolig komfertabel og stillegående på lavt turtall.

 

For å oppsummere var denne bilen det stikk motsatte av hva jeg forventet og jeg ble helt frelst evt slo hodet mitt for nå har jeg skikkelig lyst på en.

 

Eneste jeg er skeptisk til er hvordan denne er på vinteren da akselavstanden er såppas kort, noen som har erfaring fra dette?

 

Er også på utkikk etter noen som leverer justerbart senk til disse bilene, litt senk og noen skikkelig dassrull felger så er den bredere en den er lang :hammer

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De laveste fjerene man får til de er visst 35mm. Dog ser det ut som at det er mulig å få coilover-kit på ebay (ikke at jeg har sjekka det opp)

Ser ut som morsomme biler å kjøre, og de skiller seg godt ut :P

 

Ja kjøper man dieselmodellen kan man senke den 25mm mer en orginalt, men jeg er ute etter justerbart da jeg ikke vil slå istykker bilen om vinteren.

 

Men ja bilen skiller seg litt ut, men anbefaler absolutt alle til å prøve den en tur, er som å dra for å kjøre go-cart :D

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, bilen er så rar at den faktisk blir litt tøff

 

Er jo nettop det, og den er hysterisk morsom å kjøre.

Det som uroer meg er om den er så trafikkfarlig som alle vil ha den til?

 

Den er jo velbalansert og bare man får stivet den opp litt må den jo være grisemorro på bane, iallefall go-cart bane :cab

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dinside.no/838412/vintertest-av-toyota-iq

http://www.dinside.no/808508/verdens-minste-fireseter

 

Etter testene så virker bilen veldig bra til størrelsen å være. Hvem sier at den er trafikkfarlig?

 

Takk for de der, etter dem testene blir det garantert kjøp, får se om det blir ny eller brukt... Sparer jo 70 000 på å kjøpe en bil som er drøye året gammel.

 

Har du testa Fiat 500 da? Vil tro det er litt flere muligheter med den.

 

Fiat 500 Abarth ser jo grei ut, men er ingen fan av Fiat, dessuten ser jo IQ'n så rar ut at den bare blir kul

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sikkert vært kult med et skikkelig overdimensjonert stereoanlegg i denne :)

 

Ellers er den altfor liten for min smak, den er jo ikke større enn panseret på mercedesen omtrent :D

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sikkert vært kult med et skikkelig overdimensjonert stereoanlegg i denne :)

 

Ellers er den altfor liten for min smak, den er jo ikke større enn panseret på mercedesen omtrent :D

 

Jeg har tenkt på det, men jeg har en bikkje som må inn i baksetet og bagasjerommet med setene oppe er vel på drøye 30 liter...

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser ingen grunn til å ikke vurdere den.. men lov meg en ting, få på coilovere, litt uoriginal stereo, proffsoting på siderutene. da har du en så rar bil at den er sjarmerende tøff;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En spesiell bil dette. :) Vurderer å kjøpe en selv, da jeg trenger en bybil.. En kamerat av meg hadde lånt en slik en for en stund siden, og hans skrøt av mye svingradiusen. Jeg må nesten ta meg tid til å stikke innom Toyota for å prøve denne når alle skryter om kjøreegenskapene!

 

Forresten.. Et lite tips er å høre med Toyota forhandleren i Aalborg (Danmark). Mener de hadde en pris på 125.000 NOK for denne bilen, ferdig tollet og levert til Oslo. Bilen er såklart splitter ny..

 

Når det gjelder senk og lignende er jeg rimelig sikker på at Toyota markedsfører TTE deler til denne modellen også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår