Gå til innhold

Foskjeller i bunndel på 20S og 22E. like stempel?

Ranger emnet


Richard BJ

Anbefalte innlegg

Tok livet av et stempel i 2,2'n i helga, har liggende en 2,0 s som jeg plukket ut av bilen tidligere.

Så jeg lurer på hva er forskjellene på 22e og 20s bunndelen bortsett fra lengre slag?

 

Hva kan jeg ta fra 20s blokka? Stempel?

 

Hvordan vil d gå å hive 22e toppen på 20s blokka med tanke på kompresjon og evt lengden på registerkjeda? (22e blokka er vel høyere?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er vertfall litt info om 2.2E og 2.0S motorene

 

2.2E

 

Bauform: R4

Steuerung: CIH

Anzahl der Ventile: 8

Bohrung (mm): 95,0

Hub (mm): 77,5

Volumen (cm³): 2197

Leistung (kW bei min-1): 85 / 4800

Drehmoment (Nm bei min-1): 182 / 2600

Verdichtung: 9,4 : 1

Motormanagement: Bosch LE-Jetronic

 

 

2.0S

 

20S

 

 

Bauform: R4

 

Steuerung: CIH

 

Anzahl der Ventile: 8

 

Bohrung (mm): 95,0

 

Hub (mm): 69,8

 

Volumen (cm³): 1979

 

Leistung (kW bei min-1): 74 / 5200, 74 / 5400 (Ascona B, Manta B)

 

Drehmoment (Nm bei min-1): 153 / 3800, 158 / 3400 - 3800 (Rekord D/E)

 

Verdichtung: 9,0 : 1

 

Motormanagement: Vergaser Zenith 35/40 INAT; Ascona B ab MJ78, Manta B, Rekord E ab MJ78

Vergaser GMF Varajet II

 

Oktanzahlbedarf: 98v, keine Klopfregelung

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og er det noen som vet vekta på en 22E?

 

Heller mer og mer imot å sette en volvoturbo i heller....

 

 

120 - 190 - 210kg nevner folk, litt usikker skjølv, men er jo heavy støpejern motor

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Oki, takk for svar, men jeg ble egt ikke no klokere.

Men hvordan blir d med komp med 2,2i topp på 2,0s blokk. havner jeg på 9,0 eller lavere?

 

Hvor bør jeg hente rådelager og slikt? Er det mulig å få 2,2'n til å tåle turtall bedre?

Kjører med 4 trins og 1,3 bakaksling.

 

sjefen på opel verkstedet her brukte 2.2bunndel, 2,0s topp, freste ut ventil seter og satt inn 2,4 l ventiler.. gjekk som FAAAEN visstnok...:well:

Opel kadett b Fastback 1968 prosjekt,

corrado g60, kadett c 75, escort mk1++

 

OPEL 4EVER!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Tok livet av et stempel i 2,2'n i helga, har liggende en 2,0 s som jeg plukket ut av bilen tidligere.

Så jeg lurer på hva er forskjellene på 22e og 20s bunndelen bortsett fra lengre slag?

 

Hva kan jeg ta fra 20s blokka? Stempel?

 

Hvordan vil d gå å hive 22e toppen på 20s blokka med tanke på kompresjon og evt lengden på registerkjeda? (22e blokka er vel høyere?)

 

Samme borring, annen slaglengde. Så trur ikke stempla er like. Men er jo bare å måle høyden fra kryssbolten til toppen på begge.

 

Ville flytta over toppen fra 2,2 motoren over på 2,0l blokka. Og kjørt vidre med samme sprut osv. Går ikke fult så bra, men det går... Kan evt plane toppen ca 1mm, det vil gi ca "normal" kompresjon på 2,0l blokka. Og litt mere effekt enn med 2,0l toppen.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår