Gå til innhold

Kjørecomputer / Navigasjon Vetra C

Ranger emnet


hanstj

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en Vectra C 2004 modell med den standard cd spilleren.

Jeg vil montere inn en kjørecomputer men lurer litt på hva man trenger her.

 

Noen sier at det er bare å bytte spilleren mens andre sier det er en ekstra enhet du kobler til.

 

Er det noen som vet dette med sikkerhet og hva man eventuelt trenger for å få dette til?

 

Jeg tenkte også på å montere inn den nye cd spilleren med navigasjon og bytte til fargeskjermen slik at jeg kan få navigasjon, men da må spilleren slik jeg har forstått det "resettes" slik at den kan kobles til bilen.

 

Har sett på et par spillere på EBay i UK, men det er litt lite infoo om disse er klargjort for montering i bil eller ikke.

 

Er det noen som har erfaring med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker ikke. Jeg hadde en Cd-spiller med navigasjon og 4-cd-magasin, ga den til kompisen min som hadde vanlig cd-spiller. Han hadde kjørekomputer også, men det fungerte ikke, det er liv i den, men bare en radiokanal fungerer og går ikke an å styre med knappe. Du må koble andre ting, sikkert noe adabter etter noe.

 

I hvert fall noe ekstra kostnad i tillegg til spilleren. ;-)

Opel Vectra 1.7 TD

Årsmodel: 1995

KM: 419 000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tilbakemeldinga.

Vet at spillerene er "married" til bilen og må resettes før de settes inn i ny bil, men har ikke funnet ut hvordan man gjør dette enda.

 

Har sendt forespørsel på det man trenger for kjørecomp og navigasjon så satser på at jeg får svar på dette snart.

 

Vet du om kjørecomputeren sitter i spilleren, eller er en løs enhet og hvor den eventuelt skal kobles til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørecomputer'n sitter i bilen. Fordi min GTS kunne man styre via CD-spilleren mens han kompisen sin Vectra styres med giret bak rattet.

 

Han prøvde å resette den hos Opel i hvertfall, men trengte sannsyneligvis ekstra adaptere. Det fungerte likevel ikke.

 

Du har en sånn en tror jeg: interior-2006-opel-vectra-wagon-plovdiv-pic-2-191.jpeg

 

Min var slik: gts_cd_spiller.jpg

 

Kompisen sin: 88_328198552.jpg

Opel Vectra 1.7 TD

Årsmodel: 1995

KM: 419 000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, at den er dårligste er jeg helt enig med deg. Fordi lyden på bilen min var mye bedre enn kompisen sin, noe mer EQ også. Det er grunnen til at når en betaler 3 4 hundre tusen for en ny bil og vil spare et par tusen på minst mulig utstyr.

 

TECH skal alle Opel-forhandlere ha. Men også smart at du betaler heller en gang for aparatet.

 

:D Jeg gleder meg virkelig til å kjøpe en ny Opel (sannsyneligvis Insignia) bare for å putte mest mulig utstyr ;)

Opel Vectra 1.7 TD

Årsmodel: 1995

KM: 419 000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår