Gå til innhold

Golf 3 1,9 TDI glødelampe blinker konstant.

Ranger emnet


BVika

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Noen som har greie på dette?

Har en 96 modell Golf 1,9TDI som glødelampa blinker på hele tiden.

Den virker heller ikkje som om turboen slår inn som den skal, men den gjør det av og til.. (Veldig sjeldent)

 

Det er også lagt en ledning til stoppventilen på pumpen for å i d hele tatt få start på bilen.

 

Noen som kan ha en ide?

 

Takker veldig for svar.

2007 Ford S-Max TDCi Titanium (konebil)

2007 Passat 2,0TDI 4Motion Highline (arbeidsbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glødelampa blinker når det ligger inne en feilkode. Få lest ut disse, prøv å slette de og se om det kommer tilbake. Når denne blinker går som regel bilen i nødmodus, m.a.o går som en dass :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk bremselysene dine......

Det var det med min. begge bærene var gående. satt i en ny å vips så blinket ikke glødelampa mer....

 

D kan skje med defekt pære ja, men bilen går ikke som en dass selv om den pæren er gåen. :-)

2007 Ford S-Max TDCi Titanium (konebil)

2007 Passat 2,0TDI 4Motion Highline (arbeidsbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å lese ut feilkoder på den, men finner ingen..

DVS: Når jeg har koblet +¨på stoppventilen, da kommer d opp at d e feil på den. men når e vipper over bryteren, så bilen er slik den skal være, så kommer det ikke opp noen feilkoder.

 

Ingen som har skikkelig greie på dette?

 

Kan d ligge feil i hjernen, og at jeg kanskje burde prøve å bytte denne?

2007 Ford S-Max TDCi Titanium (konebil)

2007 Passat 2,0TDI 4Motion Highline (arbeidsbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Hva leser du feilkoder med?

 

At glødelampa blinker, betyr at ECU'n har en kode til deg, og disse blir lagret til du sletter dem.

 

Jeg har feilsøkt en 95 TDI i snart 2 år nå, og har vært innom det meste av feil ;)

 

Mangel på turbo, kan være N75 ventilen som styrer turbotrykket, det er endel vakuumslanger på en TDI så bare begynn og bytt, om disse ikke har blitt byttet tidligere, (ca 10meter) men det forklarer ikke at glødelampen blinker hele tiden, eller begynner den etter at du har kjørt?

 

At du har lagt til en bryter på på stoppventilen på dieselpumpa er unødvendig, bytt heller ett rele i sikringboksen din, merker med "109" da blir du også mest sannsynlig kvitt blinkingen også.

 

Lykke til :)

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva leser du feilkoder med?

 

At glødelampa blinker, betyr at ECU'n har en kode til deg, og disse blir lagret til du sletter dem.

 

Jeg har feilsøkt en 95 TDI i snart 2 år nå, og har vært innom det meste av feil ;)

 

Mangel på turbo, kan være N75 ventilen som styrer turbotrykket, det er endel vakuumslanger på en TDI så bare begynn og bytt, om disse ikke har blitt byttet tidligere, (ca 10meter) men det forklarer ikke at glødelampen blinker hele tiden, eller begynner den etter at du har kjørt?

 

At du har lagt til en bryter på på stoppventilen på dieselpumpa er unødvendig, bytt heller ett rele i sikringboksen din, merker med "109" da blir du også mest sannsynlig kvitt blinkingen også.

 

Lykke til :)

 

Hei.

 

Har bare prøvd med Vag-Com..

Den lampa begynner å blinke, så fort motoren er i gang..

Eneste feil som kommer opp, er med stopp-ventil. Kunne jo prøvd å bytte det releet?

Virker som om det er en elektronisk feil, da etpar ganger, så har lampa sluttet å blinke, og bilen går normalt igjen.. Men dette har kun skjedd 2 ganger tror jeg. Og de gangene det har skjedd, så stopper ikke bilen når jeg vrir av tenningen..

 

Takk!

 

MVH

2007 Ford S-Max TDCi Titanium (konebil)

2007 Passat 2,0TDI 4Motion Highline (arbeidsbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår