Gå til innhold

Kaliper: Hull i gummi!


Dani84

Anbefalte innlegg

Ser at du holder til i Indre Arna. I Bergen har vi en høgger som holder på kun med Mitsubishi

AH Deleservice

Arvid Haukedal

Wernersholmvegen 31, 5232 Paradis

Tlf 55 91 28 70

 

Du får 10% rabatt ved å være medlem i Mitsubishi Klubben Norge :)

Ta gjerne turen innom på forumet. Mye hjelp å få til Pajero der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ytterste gummien er en støvtetning. Litt innafor er en "firkantet o-ring" som er væsketetning. Lar du det gå for lenge vil det nok trenge inn partikler og eller vann som riper opp stempel og borring. Rep-sett koster typisk 150kr pluss minus. Klarer du å bytte caliper klarer du nok å overhale den også. Er bare de to gummidelene samt en låsering til støvhetta. Jeg overhalte på en `77 Mazda 323. Der var det mye gravrust, men nye kosta tusen kroner pluss så jeg prøvde. Og det funker et år eller to senere.

 

Kjekt å trøkke ut stemplet (med bremsepedalen) før du kobler fra slangen. Tykke gummi/latex/nitrilhansker hvis du ikke liker følelsen av bremsevæske mot hud. De vanlige tynne undersøkelseshanskene er ikke væsketette mot hydraulikkvæske. Den nye væsketetningen skal settes inn og monteres påført bremsevæske. Litt pjukkel er det men du kommer langt en tannlegepirk (til å få ut tetningen) og et tykt lagt tålmodighet.

 

Husk også å forvisse deg om at du får løsnet luftenippelen før du begynner, bruk gjerne mye varme. Må du borre den ut er det greit å ikke gjennombore den. Har jeg hørt. :tannløs:

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår