Gå til innhold

a4 b5 med s4/s6 motor?

Ranger emnet


holma83

Anbefalte innlegg

noen som har puttet i en aan-motor i en b5?eller vet om noen prosjekter på på nett?har skadet s6 avant med motor/gir/driv og understell som er brukenes.hadde vært gøy og tatt i a4...er en 1.8T avant.(ikke quattro)lurer på om det går an og tette hullet i girkassen så jeg kan bare ha fwd eller om det er evt plass til mellom- og bakaksling...har søkt en del på nett men finner ikke noe særlig om akkurat dette...mest litt mer avanserte prosjekter som rs6 og sånn i a4 og gamle 80èr..takker for svar..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, vet ikke om aan passer, på quattro så står vel dem andre veien?, men finner du en motor som passer til fwd så er det bare å putte den neddi å bytte hjerne...

 

edit; ser at AEB motoren passer i FWD iallefall...

og AAN er jo en 2.2 liters motor.. da må du sikkert oppgradre drivverk, bremser osv osv....

er uannset ikke gøy med 300hk på FWD!

Endret av Slippern

Audi A4 1,8 - 98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på girkassefestene på s6'en om det er likt som på a4en ..

Kanskje du kan sette over svinghjul og bruke org kassen i a4en.

 

Eventuelt kan du lage dine egne fester på kassen om det ikke er likt plassert.. Da kan du lage en brakett som du kan skru på org festene til kassen og lage hull i den for s6 maskinen..

 

Motorfester må du nok regne med å lage selv (dette har jeg gjort til min a4, motoren min er fra seat og motor har stått andre vei enn den gjør nå, og var ikke mulig å få tak i noen motorfester som passa..

 

Jeg fikk far min til å lage motorfeste, han skjærte ut en tykk stålplate og målte opp hullene på blokka og lagde hull i plata og festa plata.

Så brukte han org festet til motoren som sto i bilen før og lagde hull til den i denna plata og sveisa en mutter på baksida for å skru det fast i..

 

Han målte også opp hvordan gamle motoren sto så han fikk alt til å stå helt likt, så han tok av og på motorfestene og tilpassa litt for at alt sko bli 100%.

 

 

Hadde vært dritkult om du faktisk gjor dette og fullførte det !! :D Meeen, gjør det skikklig !

Audi A4 Avant 1.9 Tdi - 96'

Volkswagen Passat 35i 1.9 tdi - 96'

 

Get low - No matter how

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både A4 og A6 C4 ble levert med 1.8, 2.0, 2.8, 1.9 tdi, Så vil tru at du skal kunne finne noe som passer. Eneste problemet er at 5'ern er stygglang så du må nok mekke noe på fronten. Men S6 kasse burde passe! Sørg bare for å få bakdiff fra S6 eller tilsvarende utveksling ellers blire krøll.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår