Gå til innhold

basskasse i bagasjerom, i siden eller seterygg?

Ranger emnet


just-_-me

Anbefalte innlegg

heisan

skal få bygget meg ordentlig subkasse til bilen min.

har en toyota corolla 94mod, sedan

 

har tenkt på litt forskjellige løsninger.

 

er en løsning med en sub på hver side bra?

typ noe sånnt;

http://img707.imageshack.us/img707/7345/subkasse.jpg

vil prøve og få mest mulig bagasjeplass, men også samtidig grom-lyd :)

 

tenkte og ha 2stk. 15 el. 18", men blir vel neppe plass til det, med den løsningen over?

kanskje bedre og bygge en kasse bak seteryggene?

 

blir egentlig sånne kasser festet til bilen på noe vis? eller står dem bare løst??

 

når man skal skjule forsterkere, batterier og sånnt, er det lurt og ta ut reservehjulet, og bruke den brønnen der til det?

er vel ikke såå ofte man punkterer liksom?

 

håper noen kan gi meg noen svar, evt. litt hjelp på veien! :)

Endret av just-_-me
lagt til info om bilen :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisan

skal få bygget meg ordentlig subkasse til bilen min.

har en toyota corolla 94mod, sedan

 

har tenkt på litt forskjellige løsninger.

 

er en løsning med en sub på hver side bra?

typ noe sånnt;

http://img707.imageshack.us/img707/7345/subkasse.jpg

vil prøve og få mest mulig bagasjeplass, men også samtidig grom-lyd :)

 

tenkte og ha 2stk. 15 el. 18", men blir vel neppe plass til det, med den løsningen over?

kanskje bedre og bygge en kasse bak seteryggene?

 

blir egentlig sånne kasser festet til bilen på noe vis? eller står dem bare løst??

 

når man skal skjule forsterkere, batterier og sånnt, er det lurt og ta ut reservehjulet, og bruke den brønnen der til det?

er vel ikke såå ofte man punkterer liksom?

 

håper noen kan gi meg noen svar, evt. litt hjelp på veien! :)

 

Hei.

Skal du bygge konkurranseanlegg i bilen?

For å si det enkelt, om du skal ha 2 stk 18" i bilen din er det absolutt ingen plass igjen til bagasje i en vanlig bil. Tror du skal slite med å få plass til 2 stk 18" i en vanlig bil dersom du samtidig skal ha kasser som passer til elementene. Du kan godt plassere forsterkere og batteri i stepphjulsbrønnen, men det er strengt tatt ikke en fordel å dekke til forsterkerene for mye. Skal du det så sørg i det minste for å ha digitale forsterkere som ikke utvikler like mye varme og derfor ikke trenger like mye ventilasjon.

 

Hva er budsjettet og hvilken bil er det snakk om?

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, det var vel kanskje litt overdrevent med 18". var bare noe som falt meg inn der og da

holder vel sikkert lenge med de 12" jeg har i dag, bare jeg får bygget ordentlig kasser

skal ikke være noen konkuransebil nei.

og bilen, er en toyota corolla 94 mod sedan. (står vel i første posten)

 

men syns du/dere det er en bra løsning og bygge subkasser på hver side, som jeg har tegnet? får litt bedre bagasjeplass da, tror jeg.

 

tenkte og legge forsterkere i res.hjul brønnen, også montere noen 12v vifter som sørger for luft inn og ut.

 

skal ca. 48l kasse holde til en sub på 12" ?

er ca. 48l slik jeg har tegnet det i dag.

 

http://img707.imageshack.us/img707/7345/subkasse.jpg

 

 

det meste av utstyr har jeg.

 

er liksom kun de mere praktiske tingene rundt kasse-bygging og sånnt (for en nybegynner som ikke har gjort det før, men har en liten ide om hvordan det kan gjøres)

Endret av just-_-me
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, det var vel kanskje litt overdrevent med 18". var bare noe som falt meg inn der og da

holder vel sikkert lenge med de 12" jeg har i dag, bare jeg får bygget ordentlig kasser

skal ikke være noen konkuransebil nei.

og bilen, er en toyota corolla 94 mod sedan. (står vel i første posten)

 

men syns du/dere det er en bra løsning og bygge subkasser på hver side, som jeg har tegnet? får litt bedre bagasjeplass da, tror jeg.

 

tenkte og legge forsterkere i res.hjul brønnen, også montere noen 12v vifter som sørger for luft inn og ut.

 

skal ca. 48l kasse holde til en sub på 12" ?

er ca. 48l slik jeg har tegnet det i dag.

 

http://img707.imageshack.us/img707/7345/subkasse.jpg

 

Du kan godt ha elementene i hver sin kasse, men da kan du ikke koble dem på samme kanalene på forsterkeren. Greit å vite. :)

Hvilke elementer er det? Det er elementet som avgjør størrelsen på kassen, ikke størrelsen på subben. :)

 

Ja, om du har plass til forsterkerene der så er det vel ikke noe i veien for å ha dem i stepphjulsbrønna..

 

Om du skal bygge tette kasser kan det nok løse seg bedre vet at du smekker begge elementene i en tett kasse som står mot seteryggen.

 

Hvilke elementer er det som sagt? Og hva skal du drive dem med? =)

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal bruke 2 slike: (en på hver side)

http://www.pioneerelectronics.eu/no/products/25/132/201/TS-W303R/index.html

 

og drive begge 2 med denne:

http://www.soundstormlab.com/main/649

 

bra plan?

 

 

hva gir best lyd;

lukket kasse, portet kasse, eller "bandpass"?

 

jeg ser på anbefalt kasse, at det bør være på rundt 35-40l ved lukket kasse. da er ideen min kanskje ikke såå dum :)

Endret av just-_-me
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår