Gå til innhold

850 2,510v -------> t5????

Ranger emnet


bont91

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nå funnet ut at motoren i 850en min desverre er utslitt.. Jeg vurderer derfor å heller sette i en t5 motor. Noen som har gjort dette før? Var det sykt mye arbeid? Har sett en del billige motorer på nette som står i sverige da, men lurer litt på hvordan dette blir med tollen og eventuelt en godkjenning?? Å om det er mulig å få dette godkjent?? I så fall er det noen forskjell på om jeg kjøper motoren i norge eller om jeg henter en fra sverige viss jeg skal få det gjodkjent??? :)

- Volvo 850 SE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

hei byggde om min 92 glt til 94 t5 for en månde side

tok meg en helg å da byta jeg for og bakstiling, bensin tank, eksos, motor og gir + lednigs nett. men jeg hadde to løfte bukker

har ikke godkjennt den, men ska være mulig men må ha en del papir

jeg kjøpte dele bil i sverige som kom på 18000 nok

egentlig ikke noe å lure på men kansje sette seg litt bedre tid for var jævlig slitten etter 30 arbedis timer på en helg:volvopower:

biler

850glt/t5 bruksbil

m3 drifte prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, da var du nok litt mer effektiv enn hva jeg hadde tenkt :P

Trodde jeg kom til å bruke hvertfall en måned... Men har du gjort dette før??? Tenkte jeg skulle få med meg faderen som er volvo mekaniker, men han har ikke tid før til høsten....

 

Snakket forresten med BT en dag, de ville ha ombyggingspapirer fra volvo norge, en søknad pluss at jeg måtte vise bilen før jeg begynner i det hele tatt... Ellers var det ikke noe problem å få den godkjent sa de..

- Volvo 850 SE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det gjør man nok ikke.. Men de på bt var også fornøyd viss de fikk en deleliste med hva som var forskjellen på disse to bilene og jeg dokumenterte at jeg hadde byttet de.. Men er det noe forskjell på bremser å sånne ting?? Dempere eller lignende???

- Volvo 850 SE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg henta hele bil enklere for min del.

da har du også en forsikring om at motorn går å du får test motor og gir før det står i bilen.

har å solgt noen deler så bilen blei ikke så dyr:win

fikk jo med et set greie 17" felger og nye samco trykk slager

har nå kosta meg under 20000 med moms å alt

biler

850glt/t5 bruksbil

m3 drifte prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår