Gå til innhold

Dør ut og nekter å starte

Ranger emnet


solbekk

Anbefalte innlegg

Kjøpt meg en volvo 740(stv) GL 92- modell med B230F motor som har akkurat rundet 227.481 km og den har da det problemet med at den kan stoppe på helt tilfeldige tidspunkter.

 

Først blir vifter og lysstyrken i lyktene dempet, før den dør helt, og nekter å starte. Noe som har funket har vært å ta av ene kontakten på batteriet og vente 10minutter, så starter den som oftest. Men også å gi den et "boost" fra et annet batteri har også hjelpet.

 

Ved et tilfelle døde den ut drøye 9 minutter fra et lokalt bilverksted, så jeg fikk dem til å komme og hente bilen på henger. Når verksted personellet var på stedet var det ikke snakk om å få liv i bilen, men når den kom fram startet den og gikk som en klokke, noe som gjorde at problemet ikke ble etterforsket.

 

Forrige eier fortalte om "en boks" som han kunne dunke på så funket det noen ganger, men han er ikke bilkyndig på noe vis.

Bilinform.no sa det kunne være dårlig jording til karross eller sikringsboks, mens min onkel innen bilforvaltning hos politiet sa det kunne være tenningsmodulen eller veivføleren.

 

Det er visstnok et klassisk problem med volvoene, men siden dette er min første volvo (og første bil alt i alt) så har jeg selv ikke så mye greier på det.

 

Noen innspill på hva problemet kan være? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bytte de jordingskablene jeg finner i motorrommet og ved sikringsboksen, og se hvordan det går med det. Har også en ny tenningsmodul (sluttsteg) fra biltema (det er volvo, biltema har alt med kurant kvalitet når det gjelder såppas gamle biler) som jeg bytter ut når jeg finner ut hvor i all verden den sitter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenningsmodulen sitter i venstre hjørne foran. bak hovedlykta. på 240 serien værtfall:P

1993 Ford f-250

1981 Volvo BM 2204

1957 Scania vabis B-5663

2004 vw Caddy

1990 Audi 100 quattro. solgt

1993 Audi 80. Solgt

1989 Volvo 240GL solgt

1991 Saab 9000turbo.(R.I.P)
1993 Volvo 240SE. (R.I.P.)
1988 Dodge ramcharger. Solgt (Angrer..)

1988 Chevrolet G20 van Solgt
1979 Opel kadett c. (prosjekt)
1957 volvo amazon. (on hold)

1987 Volvo 240GL (R.I.P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte til BCB og de fortalte at jeg kunne være så heldig(eller uheldig) å ikke ha Tenningsmodul i motorrommet på grunn av Bendix Regina innsprøytning og pruduksjonsår, og etter grundig leiting har jeg ikke funnet noen tenningsmodul så da legger den tanken på hylla så lenge. Leter heller igjennom kontaktpunktene sålenge og ser om det har noen innvirkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, er ingen regina ekspert,

 

er ikkje tennings mondul på regina nei, men, den har en superduper spesial coil.... du skulle prøvd og funne en nyen og prøvd.. sikkert dyr ny...

 

og eg ville sjekka dynamoen etter 227.481km...

 

har en 740 92mod søl. skall ikkje kjøpe den som delebil? :)

10000, strøkent karosseri. perfekt som prosjekt bil. 940 fronten passer beint på. ikkje noe rust på bilen. den starter og går.. den går litt høyt på tomgang, mistenker det er ett vakum problem. vil bli kvitt bilen, har en 740 turbo 87mod eg heller bruker penger på.. :)

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår