Gå til innhold

Bensinforbruk A3 Aut 1,8T

Ranger emnet


Rofl

Anbefalte innlegg

Min 2000 A3 Aut 1.8T bruker såvidt jeg har erfart alltid ca. 1 liter pr. mil samme hvor jeg kjører. Kanskje over det også hvis jeg ikke er lett på foten, og det er jeg egentlig ikke.

 

Jeg ser på data for 2010 A3 1.8TSFI 160 Hk S-tronic at den skal bruke 0.85 i byen, 0.52 på landet og 0.65 blandet kjøring.

 

Disse siste tallene er jo akseptable, stemmer det med erfaringene?

 

Jeg lurer bare på, hvis kjøper en ny brukt med samme motor, om jeg må regne med samme forbruk?

 

Av prislisten ser det foresten ut til at 5-dørs A3 slik jeg har, heller ikke lenger leveres. Og det er litt dumt - jeg digger 3-dørs men det er bare så upraktist med dagens tetthet på parkering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 2000 A3 Aut 1.8T bruker såvidt jeg har erfart alltid ca. 1 liter pr. mil samme hvor jeg kjører. Kanskje over det også hvis jeg ikke er lett på foten, og det er jeg egentlig ikke.

 

Oi! Har samme motor men med manuelt gir. Gir gjerne litt gass men stort sett bare i akselerasjonsfelt. Etter 12 mil med bykjøring og tur retur Oslo-Våler hadde jeg gjennomsnitt på 0.7!

 

jeg digger 3-dørs men det er bare så upraktist med dagens tetthet på parkering.

 

3-dørs fungerer utmerket mener jeg?!

Parker lenger unna, dørene er så store som du gjør dem til ;)

Uno, Dos, Audi, Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Har samme motor men med manuelt gir. Gir gjerne litt gass men stort sett bare i akselerasjonsfelt. Etter 12 mil med bykjøring og tur retur Oslo-Våler hadde jeg gjennomsnitt på 0.7!

 

3-dørs fungerer utmerket mener jeg?!

Parker lenger unna, dørene er så store som du gjør dem til ;)

 

Jeg hørte med Møller og der fikk jeg til svar at jeg nok må regne med et forbruk på det nivå med turbo. Men automaten kan umulig være det som gjør forskjellen, og jeg har aldri vært i nærheten av ditt forbruk, det er sikkert.

 

Og dørene, så trangt som det er på parkeringsplassene nå blir det stadig vanskeligere å finne en rimelig god plass. Stripene står for tett! Jeg hører til dem som alltid leter etter en plass hvor jeg ikke får noen annen bil ved siden av...

Endret av Rofl
Skivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og samboeren har hver vår A3.

Sist jeg var på langtur med min 1.8T kjørte vi over ringebufjellet.

(ukjent vei for min del, med MYE svinger og dumper)

så det var konstant aks/brems/aks/brems, og relativt mye forbikjøringer.

Så kan si jeg jobbet for å få forbruket opp til 0.74

Regner med at pen kjøring på returen Tynset-Sørum var forbruket mye lavere.

3dørs A3 1.8T med manuelt gir.

 

Har fakta ikke målt forbruk med pen langkjøring.

08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Slenger meg på her, A3 1,8T med manuell - nøyaktig 1 liter pr mil med landevei/motorvei.

 

Da har du en meget hard kjørestil! Jeg har hatt A3'n i over 2 år, både med og uten omprogramering. Har ALDRI hatt ett så høyt forbruk som du nevner her. Møller oppgir 0.82 i gjennomsnitt.

 

 

Gjelleråsen - Svinesund - Gjelleråsen:

Gjennomsnittsforbruk = 0.71.

Lå i rundt 120 km/t begge veier.

Uno, Dos, Audi, Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du en meget hard kjørestil! Jeg har hatt A3'n i over 2 år, både med og uten omprogramering. Har ALDRI hatt ett så høyt forbruk som du nevner her. Møller oppgir 0.82 i gjennomsnitt.

 

 

Gjelleråsen - Svinesund - Gjelleråsen:

Gjennomsnittsforbruk = 0.71.

Lå i rundt 120 km/t begge veier.

 

 

Nei, det var ikke hardkjør i det heletatt. Forholdsvis rolig landeveiskjøring/motorveikjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår