Gå til innhold

Tapt power etter topp bytte

Ranger emnet


vwpassat_tdi

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har byttet toppen etter at ventilløftere ble ødelagt mens jeg kjørte.

Gjelder en Passat 1999 TDI, 110hp, AFN.

Kjøpte brukt topp som var kompressjonstestet med verdier 34.0, 35.2, 34.2, 35.0 og ikke planslipt før montering.

Registerreima ble også byttet og VAG-COM viser verdier på +- 47 og bytter mellom "Timing within spec" and "Timing slightly advanced".

 

Men nå merker jeg følgende når jeg kjører:

1. jeg må gi mer gass for å få power

2. på langkjøring viser kjørecomputer 6.5L/100Km, imotsetning til 5.5L før toppbyttet.

3. Bunndraget som er typisk for TDI motorer har forsvunnet, kun litt tegn til det. Før kunne jeg kjøre i kø ved å sette i 1.gear og ta foten vekk fra pedalen og bilen rullet. Nå går det ikke like greit.

4. Før på høy gear med lav fart merket jeg diesel dreiemomentet, men ikke nå lenger.

 

Er det mulig å fixe opp dette?

 

Takk på forhånd for alle svar!

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår