Gå til innhold

Mark 2 eller Skyline R33 GTS-T????

Ranger emnet


Radial

Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal ha meg en Rimelig bil med 6'er til drifting, og har nå valget mellom en Toyota Mark 2 til 47K (1JZ-GTE, Full eksos, Luftfilter, Diff, 350hk), eller to stk R33 Skyline 55k/57K (ca 250hk, RB25DET, Diff/OEM Diff, svær Eksos, filter)

 

Mark 2 fordeler: -Skuddsikker, 350hk og bra Moment

Mark 2 Ulemper: Dyre deler, lite deler tilgjengelig foruten Japan, SVÆR bil

 

Skyline Fordeler: Mye rimeligere deler, Rimelig sikker innenfor rimelige effekter, Enkel å skaffe deler til.

Skyline Ulemper: Momentsvak, kun 250hk, Billigste mangler kul styling men har uorg diff...dyreste har kul farge(Svart) men har OEM-diff.

 

Bilen skal eventuelt kjøres i Semi-Pro...og er ett økonomi-bygge, Skal kjøre mest mulig og skru minst mulig... men kommer selvsagt til å få inn Bur, en grom Radiator, Oljekjøler, IC, etz...

 

Hva burde jeg velge a folks!????? R33 er uanz ikke så feet uten GTR-styling.... Mark 2 like dan uten dyr styling (Uaktuelt kostnad).

Ser at Nissan har N1-vannpumper og Oljepumper tilgjengelig..sånnt har ikke 1JZ'n...

 

ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Jeg blir gal av dette valget! :P Klarer ikke velge :P

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånnt driter jeg egentlig veldig i, hehe... går etter "bang for the buck" -prinsippet :P

 

Noen andre gode grunner til å velge mark 2?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånnt driter jeg egentlig veldig i, hehe... går etter "bang for the buck" -prinsippet :P

 

Noen andre gode grunner til å velge mark 2?

 

Du ga deg selv en meget god grunn for å gå for R33..

Skru må du uansett, så det må du reegne med. Billig er det heller ikke, men i forhold til Mark 2 så er vell en R33 mer rimelig å kjøpe.

 

Lykke til uansett hva valget blir!

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

gå for mark 2, skiller seg mye mer ut, så slipper du å være en av de kjipe gutta på stripa med en bil som halve verden allerede har ihjel-tuna.

 

Det er mer hk i mark 2'n og bare det bør være en grunn til at du velger den, drit nå i delepriser da, det er jo hobby som uansett ruinerer deg!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det endte opp med en mark 2 ja:) Kikker nå etter frontfanger! faen meg ingen som har som ikke skal ha en dullion...tips om hvor man finner org. fangere?:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det endte opp med en mark 2 ja:) Kikker nå etter frontfanger! faen meg ingen som har som ikke skal ha en dullion...tips om hvor man finner org. fangere?:)

 

Hehe.. Drit i frontfanger :p den kjører du nok av igjen når du drifter! Ser jo dusinvis med frontfangere liggende på rudskogen når dem drifter der! :)

 

BTW. gratulerer med GROM bil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kommer noen bilder her...ikke så rå bilder men :)

 

ACFSAAJxaqqw.bmp

 

Sleit med Høy motortemparatur og sent ladetrykk (hull i ett rør& TRAGISK rørgate!) på Dokka, så har nå bytta ut det Hydrauliske Vifte-systemet i elektrisk, Fjerna A/C, kjøpt ATTER en ny IC som var litt mindere (cooler 600x400x76 2,5" tilkobl. til salgs btw, 1000kr, brukt 1 gang) og plassert den på en litt mer sikker plass mellom Rammevangene...nyt rørgate (under lyktene) + Panserlåser

 

garasjen.bmp

 

 

Montert oljekjøler på servo-systemet, flusha kjølesystem, El-vifte fra MB C180 (suger ganske bra!), Ny regreim (gamle så ikke ut), Ny 2jz Vannpumpe (Bolt on), Ny olje på diff bak som for øyeblikket er blitt sveiset da det var skukkelig skummelt å sladde med en Torsen-diff (ALT for godt grep & Ustabilt)...

 

najs!.jpg

 

Men fikk til detta her fordet da :) GØY :D Og fikk ikke motoren over 95c etterpå :)

Endret av Radial

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår