Gå til innhold

Girkasse

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Skal visst være en Mazda girkasse som skal kunne gjøre den jobben utmerket... S2000, er ikke helt sikker på navnet...

 

Tror det er girkasse som har sittet på 929 bakhjulstrekk... Er så lenge siden jeg sjekket opp dette her... så du får nok uansett gjøre litt research...

 

Planer om og vri F2T motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vri den ja. Er meningen å koble mellomaksler rett på girboksen, dette for å få ei meget lav utveksling. Men jeg må flytte motoren ca. en halmeter lenger bak enn orginalt i Rocky`n, og da må jeg klasse opp ett hakk i biltrail. Hvis jeg får på en girkasse fra bakhjulstrekk og en fordelingskasse fra Suzuki, slipper jeg å skjære ut torpedoveggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Bytter du bakstilling da eller?

Er jo litt stress å bygge om til bakhjulsdrift. Må sveise nye fester ,ny eksos, slå opp torpedovegg, Senke eksos, bytte bensintank ( Flytte) Skaffe bakaksel, Skaffe girkasse,mellomaksel, girkassefester,slik at ikke det blir for mye vekt påde nye motorestene, fordelingskasse, må bygge om luftinntaket for å passe, Må evt senke motor.

Er ikke noe mer jeg kommer på nå. Men blir bedre plass i motor rom! Så det er knall, og det er jo tunnel i Proben, så det ekke noe problem. Og RWD Prode er mye deiligere. Får mer røkk i akslerasjonen, du har mer plass å bygge på ( Evt størreturbo / Twin / Supercharger) plass til større eksos.. og masse morro =)

bilen blir mye mer "Unik" og blir mer spessiell for andre og seg selv.

Hilsen 91 GT Probe Eier

Eirik Benjamin

Må vri den ja. Er meningen å koble mellomaksler rett på girboksen, dette for å få ei meget lav utveksling. Men jeg må flytte motoren ca. en halmeter lenger bak enn orginalt i Rocky`n, og da må jeg klasse opp ett hakk i biltrail. Hvis jeg får på en girkasse fra bakhjulstrekk og en fordelingskasse fra Suzuki, slipper jeg å skjære ut torpedoveggen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår