Gå til innhold

RX-8 stått stille lenge - starter ikke

Ranger emnet


Sindre76

Anbefalte innlegg

Rx'en min har stått stille i 5-6 uker, og når jeg prøvde å starte bilen idag, så startet den ikke. Det er akkurat samme symptomer som når min kone starten den i vinter og ombestemte seg, stoppet bilen og tok en annen bil til jobb. Da stod bilen noen dager, og ville ikke starte etterpå. Vi måtte da betale 6500,- for å bytte plugger etc på Mazda-verkstedet i Tønsberg.

 

Må vel gjøre det samme igjen tenker jeg.. ?

 

Det høres ut som om den er på nippet til å starte hele tiden.. men det går bare ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tippe coil eller plugger. Wankel spiser plugger hvis det er mye start og stopp. Mulig at bilen ble stoppet og startet endel før den ble satt vekk i 5-6uker?

 

Ble kjørt normalt før den ble satt bort, og ruset til ca 4000rpm før stopp / ikke kaldstopp etc..

 

Skiftet pluggene for 2000 km siden.. Irriterende dyre plugger :)

Regner med nabolaget blir røyklagt når jeg først før start på den igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du seriøst inn på verksted for å bytte plugger på en Wankel?

 

Alltid en smartass som skal flakse med vingene.. :)

 

Når dette først skjedde så visste vi ikke hva som var galt. NAF tok da bilen til mazdaverksted som tok seg godt betalt for å finne ut hva som var feil (Første Rx-8 der inne kanskje?). Jeg skifter plugger etc på Mx-5'en, men turte ikke tulle med Rx'en siden det er så spesiell motor og jeg har aldri vært oppi der før..

 

Dessuten er ikke alle født mekanikere, med eget verksted i garasjen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid en smartass som skal flakse med vingene.. :)

 

Når dette først skjedde så visste vi ikke hva som var galt. NAF tok da bilen til mazdaverksted som tok seg godt betalt for å finne ut hva som var feil (Første Rx-8 der inne kanskje?). Jeg skifter plugger etc på Mx-5'en, men turte ikke tulle med Rx'en siden det er så spesiell motor og jeg har aldri vært oppi der før..

 

Dessuten er ikke alle født mekanikere, med eget verksted i garasjen.. :)

 

Du misforsto, det var ikke ment for å være frekk eller "smartass". Jeg lurte bare på om det er såpass vanskelig å komme til og så mye jobb å gjøre det at bilen på verksted.

 

Vet at det kan være vanskelig på flere biler.

 

Har selvsagt respekt for at ikke alle kan like mye om motor som andre, jeg har godt under gjennomsnittet med peiling og erfaring, og har heller ikke verksted, knapt en garasje som jeg kan låne, så jeg beklager at det kom ut litt feil:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert samme problemet som Subaru har, at man må la dem stå å gå minst noen minutter om man forventer å få start igjen.

Dette pga rimelig feit kaldstartsanrikning.

 

En mulig løsning kan være å nappe ut sikring til bensinpumpe og kinne den tørr(om det funker på wankel da), men mest sannsynlig må du 8ut med pluggene, og muligens kinne med de ute.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår