Gå til innhold

100 2.3 92mod - lugger noe voldsomt

Ranger emnet


Btholvik

Anbefalte innlegg

Da har jeg skiftet plugger, sjekket fordelerlokk, rotor, og pluggledninger men ikke målt pluggledningene. alt så veldig bra ut å ingen forandring på bilen. pluggledningen, rotor, fordelerlokk og pluggledningene så relativt nytt ut så det er ikke så lenge siden det er skiftet.

 

Men må det ikke være noe med drivstoffet siden at bilen blei veldig bra i litt over en halvtime før den begynte som før igjen når filteret blei skiftet.?? ser for meg at feilen må ligge dær en plass. tidligere eier er på jakt etter en ny bensinpumpe til meg. men kan det være noe annet som kan være feil? hvor kan jeg få kjøpt utstyr til å måle bensintrykket å hvor skal dette monteres inn? på retur lednigen?

Opel Astra G 1.4 Stv

Ford Curier 96 1.4D

Ford Mondeo 04 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt nøyere i innlegget ditt nå, å der sto det at den ble bra etter at filteret ble skifta?

 

Ta av bensintanken, hell den resterende bensinen på noen 10 liters bøtter, deretter tar du å spyler ren tanken din, bruk litt fettavløsende middel, spyl igjen, å sørg for å få det HELT tørt før det kommer bensin på tanken igjen.

 

Husk i såfall og skjekk om det kan være noe dritt i bensina du har tappa, er det det, så kjøp ny bensin å hell på den.

Du må nok bytte filteret igjen også desverre, hvis det er dritt i tanken.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt nøyere i innlegget ditt nå, å der sto det at den ble bra etter at filteret ble skifta?

 

Ta av bensintanken, hell den resterende bensinen på noen 10 liters bøtter, deretter tar du å spyler ren tanken din, bruk litt fettavløsende middel, spyl igjen, å sørg for å få det HELT tørt før det kommer bensin på tanken igjen.

 

Husk i såfall og skjekk om det kan være noe dritt i bensina du har tappa, er det det, så kjøp ny bensin å hell på den.

Du må nok bytte filteret igjen også desverre, hvis det er dritt i tanken.

 

Ja den fungerte fint i ca 30min. så skjedde det samme igjen.

Det som er så rart er at når den har stått fra en dag til en anne så funker den greit i noen min før det skjer igjen. å når jeg prøver å kjøre en stund blir det bare værre og værre. prøvde å demontere filteret tømme det og montere det på nytt igjen da fungerte den i kanskje 5min.

 

Å jeg som har nesten full tank å alt.. ;) Blir skikkelig kose jobb dette. må få tømt garasjen før søppel å skrot før jeg kan få begynnt med denne jobben tror jeg..

Opel Astra G 1.4 Stv

Ford Curier 96 1.4D

Ford Mondeo 04 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter sånn du beskriver så tror jeg du har mye dritt i tanken som blir sugd opp i filteret og dermed stenger litt for tilførselen, å dermed får du denne reaksjonen :)

 

Ja da er det vell bare å prøve dette å kjøpe et nytt filter. Noen som vet om filterne fra biltema holder mål? ser det er litt forskjell i pris på biltema sitt og bosh filteret jeg kjøpte ;)

Opel Astra G 1.4 Stv

Ford Curier 96 1.4D

Ford Mondeo 04 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkuratt der har jeg ikke noe klokt svar, men jeg TROR det fungerer tålig bra :)

 

Den er grei ja. Tusen takk for all hjelp. jeg kommer tilbake til denne tråden så fort jeg har fått spylt tanken og skiftet filter igjen.

Snakket akkurat med tidligere eier igjen, han har fylt vrak bensin på denne bilen, han jobber på en vrakhandler. han trodde tanken var ren men kunne ikke si det sikkert siden den var plukket av en bil fra hvor han jobbet.

Opel Astra G 1.4 Stv

Ford Curier 96 1.4D

Ford Mondeo 04 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

siste eier kjøpte ny pumpe å sa seg villig til å bytte denne for meg, han trodde det var den som var gåen. dro opp pumpa og dær lå det masse drit i filteret på pumpa så vi fjernet driten og satt inn pumpa igjen. men siden han bor en drøy time unna mæ så måtte jeg teste bilen når jeg kom hjem og samme resultat som før.

 

Det virket som det var fartssperre på bilen, gikk til 5000omdreininger på 1gir 4500 på 2 4000 på 3 3500 på 4 og 3500 på 5..

 

Har så lite lyst å skru ut tanken på denne bilen, er jo en jævla jobb å få ut tanken..

Endret av Btholvik

Opel Astra G 1.4 Stv

Ford Curier 96 1.4D

Ford Mondeo 04 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår