Gå til innhold

100-120 km/t + telefon i 80 sone

Ranger emnet


supertard

Anbefalte innlegg

Satt meg i bilen og kjørte gjennom Oslofjordtunellen, der det er 80 km/t. Satt i telefon så glemte meg helt bort, jeg lå et sted mellom 100-120 km/t da det blitset, og jeg snakket i telefonen. Har et par spørsmål angående dette.

 

- Ser de på bildet i det hele tatt, eller bare farten?

- Mister jeg lappen fordi jeg kombinerer for høy fart og snakket i tlf?

- Hvor lang tid tar det før jeg får noe i posten/telefon fra politiet?

- Får jeg noen "studentrabatter" siden jeg er student med supertrang lommebok fra statens innkrevingssentral, isåfall, hvordan?

- Hvor mange prikker får jeg?

 

Fikk lappen 09.10.09, så er fortsatt på prøvetid.

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt meg bekjent, ingen studentrabatt. Du får brev, tiden varierer. Om du mister lappen kommer an på om du ble knipsa over 116 km/t. Jeg leste en artikkel der politiet i Danmark har begynt å forfølge lovbrytere på f.eks beltebruk og mobilbruk via bilder fra fotobokser - norsk politi uttalte i den artikkelen at fartskameraer i Norge utelukkende var for å ta bilde av fartssyndere. 2 prikker..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt meg bekjent, ingen studentrabatt. Du får brev, tiden varierer. Om du mister lappen kommer an på om du ble knipsa over 116 km/t. Jeg leste en artikkel der politiet i Danmark har begynt å forfølge lovbrytere på f.eks beltebruk og mobilbruk via bilder fra fotobokser - norsk politi uttalte i den artikkelen at fartskameraer i Norge utelukkende var for å ta bilde av fartssyndere. 2 prikker..

 

Takktakk, en ting til;

 

Noen som vet om bildene i oslofjordtunellen tar skarpe bilder? Eller er de relativt dårlige på kvaliteten? Har et par kompiser som har kommet seg unna pga dårlige kameraer, tenkt til å prøve det samme dersom bildene er fjuskete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom tunellen er relativt ny vil jeg tro de har relativt ny kamera teknologi også. Vet det er mange som har lurt seg unna "blurry" bilder fra de gode gamle. Men fortsatt ikke hørt noen klare det på de nye IR boksene.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Studentrabatt kan du bare glemme med en gang, men du kan dele opp betalingen, og dermed betale det over mange måneder hvis du vil. Det er bare å ta en telefon til satans innkrevningsentral, jeg gjorde dette når jeg fikk bot en gang.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet fra politet.no

 

"Prikkbelastning. I forskrift om prikkbelastning innføres strengere krav til sjåfører i prøveperioden. Ved overtredelser, begått i prøveperioden, gis dobbelt antall prikker. Tap av førerrett. I forskrift om tap av førerrett for motorvogn bør det vurderes lavere terskel for tap av førerrett for sjåfører i prøveperioden."

 

Dette er vel ikke vedtatt enda, men husk at så lenge du er i prøveperioden vil politet legge ekstra godt merke til deg.

 

Etter min erfaring blir man målt til litt lavere hastighet enn det man virkelig kjørte. Så hvis du kjørte i 110-120 så vil du kanskje slippe unna med en dyr bot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår