Gå til innhold

Avgassvarsellampe lyser

Ranger emnet


Ghost_ride

Anbefalte innlegg

Hei sann. Jeg satt meg i bilen (2001 vw golf 4, 110hk, 1.6 bensin) i går og skule ut og kjøre så begynte plutselig avgassvarsellampe å lyse, bilen kjørte ganske dårlig og, dro veldig treigt når jeg satt den i 2 og gasset fult :/, den dagen har jeg også fylt på bensin 95 blyrfri, kan det være noe med det? Motoren høres veldig dårlig og, som om den går på 3 sylindere isstedenfor 4, vet noen hva som er feilen? Skal kjøre den på service på fredag, og siden jag akkurat har kjøpt bilen så har jeg bruktbil garanti som burde dekke kostnadene eller, men er det lurt å kjøre den i sånn stand.

sdc11188z.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Takk for svar

golf 93 1.8 gl, 90hk, 66kw

Golf IV higline stv 01 1.6(16v) 105hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja motoren høres ut som om den skal dæve når bilen er på tomgang, også beveger motoren seg en del i motorrommet fram og tilbake, dekker garantien ny coil eller? Og hva kan skje hvis jeg kjører den, fordi jeg må kjøre den 30km fra der jeg bor til service siden jeg kjøpte hos dem. Hvis ikke garantien skulle dekke det hva er prisen på et verksted, og evt er det vanskelig å gjøre det selv? Takk for svar :)

golf 93 1.8 gl, 90hk, 66kw

Golf IV higline stv 01 1.6(16v) 105hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte bilen til verkstedet i dag og de sa at de hadde byttet ut tennplugger og at det er løst, men faen så useriøse folk man møter noen ganger ass, pga skulle kjøre hjem etter at det "fikset" bilen og varsellampa begynte å lyse igjen og motoren var på en måte dårligere enn da jeg kjørte den fram :/, og da jeg kom hjem så åpnet jeg panseret så kunne jeg se at motoren rister noe sinnsykt fram og tilbake, og fant ut da at det er motorfesteren som er herpa, den til høyre :&, vet noen om det er vanskelig å gjøre det sjæl? Har ikke lyst å prate med de useriøse folka igjen, bare ubrukelig hele gjengen :P. Takker for svar

golf 93 1.8 gl, 90hk, 66kw

Golf IV higline stv 01 1.6(16v) 105hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår