Gå til innhold

Lys i lysbryter og dashen er borte, kjørecomputer er også død

Ranger emnet


opelduude

Anbefalte innlegg

Skulle ut å skifte pærene i instrumentet på min omega 98. Det gikk fint helt til jeg skulle se om det lyste igjen, men neida ingen lys. Var også ingen lys der før jeg bytta pærer heller. Lyset i lysbryteren som sitter på venstre side virker heller ikke. Som ikke det var nok så etter at jeg har tatt ut og inn kontakta bak på kjørecomputern og satt det inn igjen så virker heller ikke den. Det var strøm i kontakta så det er ikkeno problem og kontakta får du bare satt en vei.

 

Har også sjekka alle sikringene som har noe med dette å gjøre, men jeg finner ikke noen egen sikring til lysene i instrumentet. Begynner å bli passe lei dette her nå. Resten av varsellampene og speedometeret fungerer utmerket så det er veldig rart at instrumentbelysningen ikke fungerer. Noen som har noen forslag?

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har klemt stikket helt til det låser seg så det skulle ikke være noe problem. Kan se over det, var ekstremt forsiktig så skulle være ok. Lyset i lysbryteren som du regulerer parklys og nærlys med er også borte, så de må ha felles krets?

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekka alle sikringene som kan ha noe med dette å gjøre, men det merkelige med dette er at jeg finner ingen sikring for akkurat dette her, eller er det ikke noen egen sikring for de små lysa der? Skal se litt mer på det senere men akkurat nå så er jeg passe irritert og da er det ikke bra å skru for da kommer jeg til å ødelegge enda mer :P

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sliter fortsatt med disse problemene. Synes det er veldig rart siden det ikke er noe som er ødelagt baki der, alt ser helt fint ut. Er veldig irriterende på kvelden og ikke ha noe lys der. Hadde vært fint om noen hadde opplevd det samme.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ut å skifte pærene i instrumentet på min omega 98. Det gikk fint helt til jeg skulle se om det lyste igjen, men neida ingen lys. Var også ingen lys der før jeg bytta pærer heller. Lyset i lysbryteren som sitter på venstre side virker heller ikke. Som ikke det var nok så etter at jeg har tatt ut og inn kontakta bak på kjørecomputern og satt det inn igjen så virker heller ikke den. Det var strøm i kontakta så det er ikkeno problem og kontakta får du bare satt en vei.

 

Har også sjekka alle sikringene som har noe med dette å gjøre, men jeg finner ikke noen egen sikring til lysene i instrumentet. Begynner å bli passe lei dette her nå. Resten av varsellampene og speedometeret fungerer utmerket så det er veldig rart at instrumentbelysningen ikke fungerer. Noen som har noen forslag?

Les øverst

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Har fått alt i orden nå, gammel tråd dette. Var jeg som ikke hadde fått kontakta ordentlig inni igjen. Sansynligvis så er kjørecomputern din død. Du får jo brukt på ebay til noen hundre kr.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår