Gå til innhold

mk1 Cab prosjekt.

Ranger emnet


justAdwarf

Anbefalte innlegg

Igår, etter et veldig innholdsrik tur over fjellet var jeg å hentet meg en golf mk1 cab.

 

Bilder som forgje eier har tatt.

 

foran:

golfmk1.jpg

 

 

bak:

golfmk102.jpg

 

 

lav nok??

golfmk103.jpg

 

 

det er kommet ny seter i bilen:

golfmk104.jpg

Likte faktisk disse setene veldig godt. Det kommer sete trekk som matcher disse setene bak. Venter bare på posten, for å si det slik.

 

 

Turen over fjellet var meget intressant.

Bilen lå som en gokart på veien, og var hærlig å kjøre på motorveier, men dårlig veivalg (Dritt gps) gjorde at jeg havnet på noen skikkelig dårlige veier, som krevde veldig høy konsentrasjon, slalom kjøring, svette hender og noen som kjørte bak som ble veldig irritert. <-- Men WHO CARES??

 

Jeg tror aldri jeg har fått den oppmerksomheten i min Audi S3 noen gang, så allerede lover dette bra :)

 

Hva jeg skal gjøre med bilen er en helt annen sak. Har et par ideer om hvordan jeg vil det skal se ut. Håper bare jeg klarer å realisere dem.

 

Tar gjerne imot innspill og ideer. Alltid gøy å høre hva andre synts.

 

Felgene må jeg nesten bytte. De stikker 4cm utenfor skjermen. Dekkene subbet ikke, og det med 4stk orgianl felger og dekk i baksetet, og det anlegget som forgje eier har bygget. 2 stk 12tommere blandt annet.

 

 

Bilen kom til Norge i 1997. (fra California)

Fikk hele historien om hvor den hadde vært og slikt, men denne posten begynner vel å bli lang allerede :)

 

 

Mats

Endret av justAdwarf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ingen bilder av motor rommet liggende.

Skal ta bilde av interiøret når jeg får trekket til baksetene. Bilen var orginalt hvit delskinn, som har sett sine beste dager.

Dørtrekkene er også hvite. Dette må gjøres svart med tiden også.

 

Bilen er en 1.8 GLS innfølge forgje eier.

Har sjekket at det er en 1.8 såklart, men GLS parten er jeg ikke sikker på, ikke stod det i vognkortet, og GLS vet jeg heller ikke hva står for for å være ærlig.

 

Mats

Endret av justAdwarf
skrivefeil deluxe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Liten oppdatering:

 

Da har jeg hatt intreøret i bilen ut, for å se hvordan det så ut under alt tepper og seter. Ble overrasket over hvor bra den så ut. Har også sjekket kanaler. Disse hadde litt overflate rust, men fikk ikke skujernet igjennom noen steder.

 

Må desverre tilstå, og si at under alt kaoset ble det tatt lite bilder. Det ble faktisk helt glemt.

Venter fremdeles på nytt trekk til baksetene. De som er bak nå, ser det ut som noen har død på/i.

 

Har forresten et lite dumt spørsmål. I mangel på instruksjons bok, så kan jeg like så godt spørre her.

 

Hva betyr dette lyset?? Somm selfølgelig ikke lyste når jeg tok bildet. Det lyser når jeg kjører, men ikke hele tiden... Med min lille vitenskap (noe jeg prøver å forbedre) klarte jeg ikke sette fingeren på hva det er.??

 

kmteller002.jpg

Har prøvd meg på paint, med en fantastisk pil.

Håper dere forstår hva jeg sikter på :)

 

Mats

Endret av justAdwarf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da var jeg på jakt etter litt mer hjelp ifra befolkningen her inne.

 

Jeg ser etter noen "profosjonelle" til å støpe plass til høytalerene mine i dørene mine, samt trekke dørtrekkene om til Svart.

 

Jeg har snakket med de på http://www.fairmont.no/.

De var kjempe hyggelig å snakke med, og det var ingen problemer for dem å hjelpe. MEN! De holder til veldig langt vekke ifra der jeg bor.

Det jeg lurer på er om det er noen her inne som kjenner til noen som utfører denne type arbeid på vestlandet? Så jeg slipper å evnt. sende dørene over halve landet, eller kjøre bilen ned til dem.

Har søkt etter noe slikt på http://www.gulesider.no og http://www.1881.no uten noe spesielt hell.

 

Her kommer noen bilder av hvordan dørene ser ut idag.

Forgje eier har montert høytalerene foran... Ikke for å snakke stygt om han, men tror ikke han har brukt mer enn 25minutter på å fikse sammen dette.

 

p5060060.jpg

 

p5060038.jpg

 

 

takker for alle svar.

 

Mats

Endret av justAdwarf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er hjelp til trekking av dørtrekk funnet, og ikke mer enn 3-4minutter unna der jeg bor. Flaut at jeg ikke viste om dem før :)

http://www.vinylservice.no/kontakt.html

 

Så da er det bare å hive seg rundt å få "støpt" plass til høytalerene i dørene. Nå som Retteråsen hjalp til med å finne ut hvor jeg får fatt i "høytalerringer" som jeg kan støpe etter.

Takker så mye for hjelpen for det...

De skal bestilles så fort jeg kommer hjem.

http://www.installbay.no/

 

Ellers fikk jeg en hyggelig mail av jobben.. Ferie pengene er kommet, så når jeg endelig kommer meg hjem ifra nordsjøen så skal det bestilles felger hos parts and retards.

Smiler ifra øre til øre, bare ved tanken på det :lol::D:lol:

 

Mats

Endret av justAdwarf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker :thanks

 

 

Hmm... Vanskelig spørsmål.

 

Husker ikke hvilken type de er (Sitter fremdeles offshore så vanskelig å sjekke)

14", 8" brei. Et 11 er specc'sa vist jeg ikke husker feil :)

 

Det er bare å komme med bud, så skal vi alltids finne en løsning skal du se. For vekk skal de.

 

Mats

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gjort et raskt "søk" igjennom bildene jeg har liggende på laptoppen.

 

 

Dette er bilde som viser felgene best.

p50600351.jpg

ja... Kunne vært bedre, men tror (håper) ikke det var felgene som ble siktet på av kameraet :hammer

 

 

 

 

 

Står til og med hvilken type felg det er :)

 

 

 

Mats

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har ikke fått gjort så veldig mye på bilen i det siste.

Holder på å flytte + at det har gått i et på jobben i det siste.

 

Har fått bestilt panser BH hos parts and retards. Den er nok her rett over helgen. Bilder av bilen med den kommer da.

 

Venter også på at de skal få inn felgene jeg har lyst på. Så forhåpentligvis kommer disse før sommeren er slutt :)

 

 

Var ute å tok noen få bilder av mine to skjønninger, som jeg følte for å vise til allmennheten. Nå har jeg skaffet meg kamera selv, så trenger ikke låne av andre hele tiden. Håper dette gjør at jeg får tatt litt flere bilder, når det kommer fremgang.

 

img0190x.jpg

 

img0192cm.jpg

 

 

Nope, det er ikke jeg som holder på å bygge i bakgrunnen, men det feltet jeg flytter ifra er sinnsykt angrep ifra byggebransjen.

 

 

Mats

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen! Du jeg kjenner til historikken på den bilen der og den har vært kondemnert. Jeg lover! Så jeg foreslår at jeg bare tar over den for vrakpanten så er du lissom kvitt den... Hva sier du? Jeg er en generøs kar! :p

 

Hehehe.. Neida, jeg tøyser bare. Grattis med sviiiiiiiiiiiinkul Golf! =)

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår