Gå til innhold

Min erfaring med A4 2010 - 2.0 TDI MLT AVANT

Ranger emnet


The-dude

Anbefalte innlegg

Hei,

 

 

Har surfet rundt på forumet i et par måneder nå, i spenning på at den nye bilen skal dukke opp. Nå som jeg har hatt den i noen uker tenkte jeg å dele mine erfaringer da jeg ikke synes det er så mange "u-tunea" erfaringer ute på norske forum. Er langt på vei noen bilekspert så er kun mine lekmanns meninger som ytres. Min forrige bil var en ‘08 c-klasse så har nok fortsatt den i bakhodet når jeg sammenligner min nye bil.

 

Som headingen sier er det en 2010 modell og originale 19’’ RS4 II hjul.

 

Er svært fornøyd med understellet på bilen. Føles sportslig og kontant uten å være ubehagelig. Ligger godt i svingene, assistert av 19’’erne Var lenge svært usikker på valg av felger, men gikk til slutt for det estetiske fremfor det praktiske da jeg ikke kjører så alt for mange mil i året. Har tidligere ikke hatt større enn 17’’ men synes dette er helt uproblematisk med disse. Bilene er dimensjonert for 19’’ så støy og sporing er et svært lite problem i min hverdag.

 

Servotronic’en derimot er jeg ikke kun positiv til. Den er svært lett og behagelig i bruk, men føler av og til den er for lett i lave hastigheter. Ut og inn av rundkjøringer spesielt krever den litt tilvenning. I fart har jeg ingenting å utsette, og den føles passe fast med en god følelse med underlaget. Jeg anbefaler å prøvekjøre begge, da jeg ikke er sikker på at servitronicen likes av alle.

 

Multitronic girkassen er det svært delte meninger om, mange negative. Da jeg ikke hadde anledning til å gå på de større motorene, og ikke var villig til å gå tilbake til manuelt gir var det bare å hoppe i det. Etter noen ukers bruk kan jeg forstå kritikken. Den oppfører seg ikke like presis som “vanlige” girkasser, og føles av og til som om den slurer. Ved rygging fremstår den spesielt upresis. Jeg er sikker på at det også er litt tilvenning, og at vi skal bli bedre venner etter hvert, men anbefaler definitivt en real testtur med denne før du slår til. I høyere hastigheter er den derimot svært behagelig i bruk. Alltid klar i riktig “arbeidsnivå”. Passer også svært godt sammen med 2.0 TDI, og er rask og grei i forbikjøringer.

 

Navi & MMI (2G - på billigsalg nå…) Helt grei navigasjon. For meg er det et stor pluss og få full MMI og navigasjonshjulet ved giret. Overrasket over god signalrekkevidde.

 

B&O. Er svært glad i denne oppgraderingen. Estetisk ser det bra ut, og lyden er svært bra. Det er kontant og fyldig lyd i hele bilen, men ikke forvent bass som i en russebuss.

 

Lyspakke: Ikke noe must, men synes det ”nice to have”. Spesielt med lys i handskerommet. Om det er verdt de ekstra pengene skal jeg ikke avgjøre.

Endret av The-dude
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår