Gå til innhold

hvor mye hk bruker en orginal th350 kasse?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Volvoakslinger snakket jeg om da... Der tror jeg ca 1:3.3 er lavest, men man får kjøpt utvekslingssett.

 

Skal du ha fatt på en annen aksling må du få den spesialbygd (kortet inn og endret akselender).

 

Volvo 1030 og 1031 er Dana 30-baserte akslinger, som man sikkert kan finne deler til.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1:3.53 er fra automat eller bil med 4 trinns manuellkasse.

 

Alternative kasser kan være th700 (4L60) 4 trinns automat, tremec T5 (5 trinns manuel fra f.eks 2wd cossie) eller tremec T56 (6 trinns manuell fra bl.a corvette og camaro)

 

Et søk på disse på engelsk wikipedia vil gi masse info om utveksling og hvor mn kan finne dem.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvoakslinger snakket jeg om da... Der tror jeg ca 1:3.3 er lavest, men man får kjøpt utvekslingssett.

 

Skal du ha fatt på en annen aksling må du få den spesialbygd (kortet inn og endret akselender).

 

Volvo 1030 og 1031 er Dana 30-baserte akslinger, som man sikkert kan finne deler til.

På bakaksel.se så mener jeg så en med 3,08 utveksling

 

Så fra 3,73 til 3,08 er det 21% lavere utveksling. høyere fart eller lavere turtall

 

Nyblästrad 1030-axel med ny torsendiff & nya lager i hela diffhuset. Kan fås med utv. 5:38, 4:88, 4:10, 3:73 eller 3:08.

Endret av 244 volvo v8

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bakaksel.se så mener jeg så en med 3,08 utveksling

 

Så fra 3,73 til 3,08 er det 21% lavere utveksling. høyere fart eller lavere turtall

 

Nyblästrad 1030-axel med ny torsendiff & nya lager i hela diffhuset. Kan fås med utv. 5:38, 4:88, 4:10, 3:73 eller 3:08.

 

Det blir omvendt, utvekslingen blir 21% høyere, og du får begge deler, høyere toppfart, og lavere turtall på normal kjøring, men litt sløvere aks.

 

Lav utveksling (høyt tall) kjapp aks og dårlig toppfart, høyere turtall, høy utveksling (lavt tall) tregere aks og mere topp fart, lavere turtall

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driverkstapet vil være samme antall hk. unasett om du har 100hk. eller du har 100000000hk.

 

Unnskyld meg, men det er det verste tullet jeg har hørt. Transmisjonstap = friksjonsenergi og det varierer etter hvor mye kraft som går gjennom drivverket og farta.

 

Ved samme belastning og fart vil tapet være det samme. Ved økt belastning og/eller fart vil temperaturen øke, noe som fører til økt transmisjonstap. Hvor mange hestekrefter man har er irrelevant, det er kraften (eller dreiemomentet) som er utløsende faktor.

 

En bil som veier 500 kg og har en Hayabusa turbomotor på la oss si 400 HK vil antageligvis ha et lavere drivverkstap enn en bil på 2700 kg med en Chevy 6.5 TD på 200 hk, selvom de skulle ha samme girkasse.

 

Konklusjonen må da vøre at det man taper i en girkasse er dreiemoment. For hvis jeg ikke roter fullstendig nå, så er vel en hestekreft bare en funksjon for dreiemoment delt på tid.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nyblästrad 1030-axel med ny torsendiff & nya lager i hela diffhuset. Kan fås med utv. 5:38, 4:88, 4:10, 3:73 eller 3:08.

 

5:38, kunne vært tøft :) Må gire igjennom alle gira bre for å komme opp i fartsona :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tremec T56 med 1:0,5 på 6. gir... :)

 

3500 rpm i 100kmt med 6 gir, iallefall med dekka jeg bruker :)

 

180kmt ved 6500rpm i siste gir, med den utvekslinga på girkassa. Satan så mye giring det blir da :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår