Gå til innhold

Sveise eksoshus på turbo?

Ranger emnet


Wildzor

Anbefalte innlegg

Jeg har selv et par turbinhus med sprekker rundt wastegaten, det ene har gjennomgående sprekker samt mangler et skall. Skaffet en deleturbo, men den hadde også sprekker rundt wastegatehullet. Tyder på standardslitasje.

 

Men, det finnes jo diverse støpejernspinner. Så på en instruksjonsvideo at du kan bruke gamle stempelringer etc også. http://cut-like-plasma.com/info_welding_cast_iron.htm

 

For å stoppe videre sprekkdannelse er det et triks å borre opp og bort enden på sprekken, gjenge opp og sette i en bolt. Funker ihvertfall på motorblokker hvor du får til en gjennomgående bolt. Der jeg så det droppet de sveising og gjenget opp hele sprekken (ca 10cm lang?). Mye jobb da.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt hus er svindyrt medmindre jeg får tak i en defekt turbo, men disse vokser desverre ikke på trær..

 

Det kan jo være den sprekka ikke merkes hvis jeg setter på turboen, men hadde vært greit å være sikker!

Skal høre med en sveiser på jobben om han vil påta seg jobben eller vet om noen. :)

Audi S4 2.2tq sedan

x Audi 100 2,3E, Ford Mondeo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støpjern og støpstål er fult ut sveisbart, Men på komponenter som har så store temperaturer og ikke minst svigninger på temperatur opp og ned er det håpløst. materialene i sveisen reagerer og utvider seg anderledes enn i utgangsmaterialet. Det er ikke snakk om, men når det ryker igjen...

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår