Gå til innhold

EGR Ventil

Ranger emnet


Iversn

Anbefalte innlegg

For litt over en uke siden begynte motorkontroll lampen å lyse. når feilen ble lest av sto det "Egr Valve is to high" er ikke helt sikker på hvorfor, men det hele endte med at denne ventilen ble byttet, til en jeg hadde fra den gamle motoren. (har vært byttet motor, til samme type, pga registerreimen røyk) og ikke mer enn en liten uke etter dette begynte motorkontroll lampen å lyse igjen. har ikke lest av feilkode nå, men er ganske sikker på at det er samme ventilen igjen, i og med at jeg ikke merker noe spesielt på bilen når jeg kjører den. så jeg lurer på om noen kanskje har en ide om hvorfor denne blir "tett" eller hva jeg skal si:p og er det noe poeng i å bytte den igjen eller er det noe annet som kan gjøres i stede?

 

Motoren som står i er en 1.6 16V 105hk.

 

takker for alle svar:)

2001 Volkswagen Bora 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en feilkode avlesning på bilen det kan jo hende at det er noen annet som er feil husk at "EGR" står for Exhuast gas resirkulering det er en hel system samarbeider med bl.a kjløe system, insugnings sys, og elektronikk signaler fra følere, signal fra motorstyreenheten til aktuator( El drevet venil og motorer) alt dette skjer for å resirkulere eksos gassene til insugnings røret med en riktig trykk. Avgjørelsen og penga er dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal kjøre feilsøk igjen på bilen en av de nermeste dagene, men om det viser seg at det er egr ventilen som igjen er noe feil med, kan det komme av at bilen bruker noe olje eller er det irelevant? lurer også på hvordan det er å rense de, funker det bra om jeg legger den i diesel noen timer eller vil det bare være bortkastet tid? :)

2001 Volkswagen Bora 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår