Gå til innhold

Pendler bil ca 100 mil i uka. Forslag og tall?

Ranger emnet


Ducklink

Anbefalte innlegg

Hei skal jobbe på Gardermoen i sommer og har 10 mil på motorvei dit. Så da har jeg regnet på tallene å funnet ut at min 325med 0,9 vil bruke 10700kr. Men en golf 1,9tdk med 0,45 vil bruke 4800kr (regnet ut ifra 900 mil)

 

Bilen må være driftsikker og grei å kjøre på motorvei, samt gjerrig. Helst 5gir.

 

Jeg er på utkikk etter fler alternativer. Og gjerne forbrukstall og erfaringer. Også hvor mange mil bilene greier før de er døde, (250 000 300 000 osv)

 

Prisklasse til 20 000.

 

Audi 80 1,9td 0,45 per mil (litt dyr?)

Golf 3 1,9 tdk. 0,45 per mil.

Caddy 1,9 dielsel xx

Skoda Picup diesel xx

1991 BMW E36 3C

X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes 250D, helst 20V, men 10v går det også.

Bruker rett over halvliteren, komfortabel bil som man føler seg trygg i, og de går gjerne 800 000 uten motortrøbbel.

Prisen bør du gå litt opp på, men for 30K bør du kunne finne en brukbar 10v 90hk.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22078616

 

Jeg har hatt en sånn Merce. Jeg fikk den til å gå på ca 0.65

 

Sier merce jeg også faktisk, tenkte jeg bare skulle legge til at jeg handlet merca mi ifra star-bildeler og er veldig fornøyd :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22165949

 

Disse her går noe så satans billig.. og dårlig! Oppgitt til 0.53 liter per mil i 90, med 4 trinns manuell. Med jævlig fin kjøring, så greier du nok mindre også.

 

Går en her ute og, rulla 1mill og ventilene lager ikke lyd en gang.

Vært i samme familie siden ny. :partyon:

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da snakker vi også litt mer begrenset marked, og litt dyrere pris i innkjøp. 90hk duger mer enn bra nok. Kost på noen nye og større dyser fra Fratelli, og blend EGR og rens innsuget, så blir bilen reint sprek i forhold til før. Bare dysene alene skal kunne gi 10-15hk mer.

Eneste som evt. skulle kunne drepe den Passaten er rust, men de går satans billig! Kompis av meg har Golf 3 1.9tdi (110hk). Virker ikke som at den bruker drivstoff.

 

Henger meg på massern jeg.

 

Hva med denne?

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22161797

Mest nederst på dører og bakluke, samt kanaler som man burde sjekke nøye. 3er Golfer er verre på rust enn Passat.

 

Og nei, de bruker knapt drivstoff, også er de i tillegg gode å kjøre, samt mange faktisk har greit med utstyr:)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår