Gå til innhold

Ulyd fra motoren på tomgang. V40 -03

Ranger emnet


kseim

Anbefalte innlegg

VVT hjul. Helt vanlig feil. Er kamhjulet på innsuget som må byttes. Det inkluderer også reg.reimskift.

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Selve kamhjulet koster vel rundt 2000 kr. Er en litt arbeid å bytte dette hjulet, da både kam og veiv må (bør) låses av.

Husker ikke standardtiden på dette, men er jo bare å ringe til verkstedet å få en pris, evt høre med flere.

 

Er ikke noe farlig å kjøre med, men lyden vil bli verre og du vil miste motoreffekt etterhvert.

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
  • 1 month later...

Jeg pratet med et lokalt volvo-verksted idag.

De sa at dette var en såpass vanlig feil, at man må belage seg på at den oppstår flere ganger iløpet av bilens levetid.

Vanligvis så kom den første gang etter 100.000km.

 

Det jeg dog lurer på er om det kan være en sammenheng mellom denne feilen, og at det lukter svakt av bensin av oljen? Dersom dette har med innsuget å gjøre, så kan det jo hende at det blir sendt inn for mye bensin som dermed ikke blir forbrendt, men heller blander seg i oljen....?

 

Høres det riv ruskendes galt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme feil på min bil og.. Har vært siden bilen hadde kjørt 40.000 tror jeg.. Kan hvertfall huske det siden 2009 omtrent. 2001-modell 1,8 automat.

Men aldri blitt konstatert på som feil når bilen har vært på service osv?..

Mine biler:
'96 Toyota Carina E *SOLGT*
'96 Volvo S40 *SOLGT*
'02 Volvo V40 *BYTTET*

'94 Volvo 850 *VRAKET..*
'04 VW Passat *MIN*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært min bil før inntil nå nylig.. Faren min som har eid den.. Men som sagt så har jo aldri verksted nevt noe?... Ikke vet jeg, blir vel nødt til å fikse det når jeg har penger selv kanskje...

 

Har vel vært der lenge den lyden. Er i det minste flere ting jeg husker fra før i tiden når den feilen har vært der...

Endret av SpikeMan

Mine biler:
'96 Toyota Carina E *SOLGT*
'96 Volvo S40 *SOLGT*
'02 Volvo V40 *BYTTET*

'94 Volvo 850 *VRAKET..*
'04 VW Passat *MIN*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En volvomekaniker fortalte at denne feilen var vanlig dersom man slurvet med å bytte oljen. Inntil 12000km eller maks 1år mellom hvert oljeskift var visstnok nøkkelen til at denne fikk lengre levetid.

 

Har tatt ringerunden nå for å høre hva dette vil koste å få reparert.

Reparasjonen vil innebære bytte av regreim i tillegg til VVT-hjulet, samt oljeskift. (vannpumpen byttes ikke.)

 

Prisen jeg har fått har variert fra 12.000-20.000, hvor det billigste alternativet var et Volvo-merkeverksted!?

 

Noen som har gjort en tilsvarende jobb, hvor prisen har vært litt mer rimelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kontaktet Volvo sa de at selve bytte av VVT-hjulet kostet rundt 5000,- og reg. reim skifte kom i tillegg. Så det kan ikke koste så mye over 10.000,- her alle fall.

 

Dette er jo noe Volvo skulle gjort noe med, f.eks dekt halvparten av kostnadene siden dette er en tydelig følgefeil....

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår