Gå til innhold

Gjøre om sedan til cab. Straff?

Ranger emnet


Bulletride

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Hva er strafferammene for å kjøre med en bil hvor taket er kappet av med vinkelsliper?

 

Beltene i setene forran blir borte. Har en mistanke om at frontruta vil sitte relativt dårlig fast. Bilen kommer sikkert til å bli veldig "gele-aktig" å kjøre med tanke på at det mangler deler av rammeverket. Den vil med andre ord ikke være i verken i forskriftsmessig eller forsvarlig stand. Da regner jeg med at ansvarsforsikringen på bilen ikke lenger er gyldig.

 

Hva er det værste som kan skje hvis jeg blir stoppet av politiet? Kan jeg miste lappen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Hva er strafferammene for å kjøre med en bil hvor taket er kappet av med vinkelsliper?

 

 

I verste fall, døden.

I beste fall, lappløs.(Håper jeg)

 

Tar du den bilen ut i trafikken så er du ikke bare en fare for deg selv, men alle andre som ferdes rundt deg og.

Vil du ha cab, kjøp deg en.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lappløs, da er du i så fall skikkeli heldig å treffer på noen som har en ekstremt god dag, nå er ikke jeg noen purk selv, men hadde jeg stoppet deg hadde du mista lappen, og blitt bura inne... Dette er idiotisk...

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk en mercedes 123 karoseriet i mosjøen som hva kappa av taket på. den ble brukt som festbil med prøveskilt. de hadde ikke noe problem med polititet når de ble stoppa. men kommer helt an på polititet du møtter og kor godt arbeid du har gjort etter du kappa av taket, at du slipa ned alle skarpe kanta osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er politiet som stoppa den merca uviten. Når man kapper av et TAK på en bil så svekker du hele konstruksjonen i karosseriet! Hvis du krasjer med noe sånt så kan jeg vedde på at bilen vil krølle seg som et trekkspill.

 

Det finnes ikke kult, ikke pent og i allfall ikke trygt!

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en jeg kjenner gjorde dette på en audi 80 bare atte han sveisa igjen dørenne, lagde ramme rundt inni dørenne så det blei stivt igjen. og skulle bort å godkjenne den etter 2 år med skruin.. han blei sendt hjem med atte ene avstivnings stolpen var får tynn.

jeg er kanskje ikke smartest men jeg kan mest. jeg har hatt 1 moped eller 8! så byner å bli lei. men ei nei jeg må ha ei ny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lappløs, da er du i så fall skikkeli heldig å treffer på noen som har en ekstremt god dag, nå er ikke jeg noen purk selv, men hadde jeg stoppet deg hadde du mista lappen, og blitt bura inne... Dette er idiotisk...

 

Er ikke den politimannen som stopper deg som velger straffen man får. Så om det er du som hadde vært politimann eller om det er ola normann, så hadde det blitt lik straff uansett:well:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig så fåreslår jeg at du slår fra deg tanken der litt umiddelbart.

"Kirnua-cab" er såppas dustete at ikke en gang jeg ville gjort det,og jeg er tilbøyelig for å gjøre en hel del teite ting.

 

:cruising:

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skal man straffes for en forseelse som kun går utvoer deg selv hvis du tabber det til? like logisk som beltebøter og annen offerløs "kriminalitet"

ja det er riktig nok idiotisk å bruke en hjemmekonstruert cab uten forsterkninger, men hvem er det i såfall dette går utover i en ulykke?

 

tydeligvis mange som mener det er korrekt at man nesten må søke i tre eksemplarer for å få drite i et fritt land. byråkrathelvete..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår