Gå til innhold

Sprekke i fangeren, hvor handle glassfiber?

Ranger emnet


Emerica

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal reparere fangeren på bilen min etter å ha påført den en stor sprekke. Er glassfiber fanger.

Hva handler jeg og hvor kjøper jeg det? :)

 

Bakfangeren er av plast, har også noen små sprekker der.

Hva anbefales for å ta noen små sprekker der? :)

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

biltema fungerer helt greit til det du skal støpe der. men kjøp en tynn duk om det er over kanter du skal støpe.bruk gjerne en helt vanlig ccm glassfiberduk. er ikke noe særlig med noe tykkere enn 300grams matte om det ikke er en større flate man støper... Slip godt med grovt pappir eller fres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

biltema fungerer helt greit til det du skal støpe der. men kjøp en tynn duk om det er over kanter du skal støpe.bruk gjerne en helt vanlig ccm glassfiberduk. er ikke noe særlig med noe tykkere enn 300grams matte om det ikke er en større flate man støper... Slip godt med grovt pappir eller fres.

 

biltema er jo sinnsykt dyrt da

Jobber som Plast Mekaniker på heltid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det en fanger med skarpe kanter så er 150 grams matte suveren til det, men er det bare flate jevne kurver ville nå jeg ha brukt en grovere matte. kan også lønne seg og støpe en fanger med vinylester da det er ett produkt som hefter bedre og er mer fleksibel og ikke så hard å sprø som polyester... Og biltema er langt ifra dyrt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Biltema ikke dyrt? er du full eller? over 100 kr for polyesteren... det vil jeg si er dyrt.... Betaler ca 18 kr literen. En annen ting er at hvis fangeren er av thermo plast er det veldig dumt å bruke glassfiber til å fikse dette! er det thermo skal det sveises

Jobber som Plast Mekaniker på heltid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår