Gå til innhold

Hjelp til å finne sub som passer til dynabel bf4501

Ranger emnet


speed300

Anbefalte innlegg

Kjøpte for ikke lenge siden en dynabel forsterker for å få litt mer trøkk ut av 10" pioner suben min. uheldighvis så varte ikke den lenge, etter ca 3 timer med hard spilling så var spolene brent på den :(

Så trenger nå en ny sub, som tåler dynabel forsterken.

 

Jeg var ganske fornøyd med bassen jeg fikk fra pioneren (tror den het (TS-W101SPL). Har jo fortsatt kassa, tror den er på 28 liter ( den heter UD-W250S, er pioner kasse), hadde vert greit med en sub som passer til den.

 

Jeg er veldig åpen for forslag, det viktigste er at den spiller høy kraftig, men samtidig klar bass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva slags bil har du?

Kva har du gjort for å få mest muligt trøkk inn i kupéen?

Kva slags kasse har du?

 

Det er en bmw 320d e46 sedan.

For å få trøkk inn i kupeen så har jeg tatt ut skiluka, og kjører med midtarmlenet nede bak, fikk veldig fin bass med den 10" så lenge den holdt.

 

kassa er ei 28 liter (tror det er 28) lukke kassa fra pioner, den hørte til den 10" jeg sprengte. Modellbetegnelsen på kassa er UD-W250S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke så mye svar og få.

 

Har iallefal kikket litt rundt nå og har funnet 3 høytalere jeg kan tenke meg.

- dynabel dy 9410

- seas lotus 10"

- alpine type R 10"

 

Hvilken av disse ville dere valgt når den skal i min kassa på ca 28 liter, og drives av min forsterker, dynabel bf4501.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om du skal spiller høgast muligt med ein 10", so eg ville ha valgt eit element som er lettdrevent og tåler litt effekt.

Kva slags innstillinger har du på forsterkeren din?

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volumknappen er jo for å justere volumet på suben i forhold til resten av anlegget.

Bassboost hadde eg skrudd av.

Subsonic kan du sikkert skru opp til 25-30hz

Lavpassfilteret kan du skru ned til ca 80hz

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår