Gå til innhold

Foxchase sin Chrysler Stratus

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Fikk bilen på EU-kontroll i dag etter å ha byttet til vinterhjul og skiftet endeledd. NULL feil, og det føles godt :)

 

Eneste som jeg måtte begynne å tenke på, var å bytte oljetrykkføleren, men det var ikke nok til å få merknad. Så var det en skiltlyspære som hadde gått, men den bytta vi bare. Litt gøy å se hvor lite feil jeg har på bilen, fordi folk var skeptiske til bilen min da jeg kjøpte den. Glad forrige eier har planslipt motortoppen og byttet toppakning og masse annet snusk ;)

- 1998 Chrysler Stratus 2.0 LE Automatic

- 2001 Chevrolet Lumina 3.1 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

I dag fant jeg ut at Cirrus 2000-modell faktisk også kom med en 2.0-litersmotor, både ifølge Cars.com og Yahoo Autos.

 

Dette betyr da at Stratus LE-interiør tilsier Cirrus LX 2000-interiør, med unntaket av mangelen på cruisekontroll, en annen radio og elektrisk justerbart sete.

 

Da spør jeg:

 

Ville det ha vært FEIL av meg å modifisere bilen om til en 2000-utgave? Kan jo bare bytte til 1999-grillen, dermed gjøre alt det andre eksteriørarbeidet. Skriver jo selvfølgelig i annonsen at den er gjort om HVIS jeg noen gang skulle selge den ;)

- 1998 Chrysler Stratus 2.0 LE Automatic

- 2001 Chevrolet Lumina 3.1 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dårlig bilde, men her er min nye bilradio:

PB100600.jpg?t=1289652870

 

Dreit meg litt ut da jeg skulle installere den, da...

Jeg koblet ut det gamle anlegget og koblet inn det nye og skrudde det på. Det funka helt utmerket, men jeg fikk bare inn tyske kanaler! Da tenkte jeg "Faen, den funker ikke i Norge!", men etter 5 minutter fant jeg ut at den stod på AM, ikke FM! xD

 

Jaja... Synes faktisk at dette anlegget hadde bedre lyd enn det europeiske, for å være ærlig. :)

- 1998 Chrysler Stratus 2.0 LE Automatic

- 2001 Chevrolet Lumina 3.1 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hvilken modell er dette? og jeg tror at det er en kraftigere innebygd forsterker -da original høyttalerne blir mange hakk bedre med litt mer effekt nemlig :)

 

hehehe... joaq, sikker fint med original spiler men blir mange ganger bedre md en en dedikert og kraftigere forsterker med orginal høyttalerne -det er forresten ikke alle stratuser som har høyttalere foran i dashen :) den kan med stor hel skiftes med en coax 3" eller en soft domme diskant som kan deles litt lav -og elementen i døra overlappe diskanten/elementen i dashen.

 

bak i hattehyllen er det 6x9" som går veldig dypp med høy sensibilitet(=trenger ikke mange watt for å spille høyt) ellers kan de opgraderes med noe kraftigere etterhver. Det meste vil ikke synes faktisk om man gjør det riktig:D

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken modell er dette? og jeg tror at det er en kraftigere innebygd forsterker -da original høyttalerne blir mange hakk bedre med litt mer effekt nemlig :)

 

bak i hattehyllen er det 6x9" som går veldig dypp med høy sensibilitet(=trenger ikke mange watt for å spille høyt) ellers kan de opgraderes med noe kraftigere etterhver. Det meste vil ikke synes faktisk om man gjør det riktig:D

 

Dette anlegget heter RBS, hvis jeg ikke tar feil. Har CD-veksler foran rett under anlegget, så dette støtter veksler. Er utrolig glad i anlegget, selv om radioen på denne ikke er RDS. Men det driter jeg i, fordi jeg synes fortsatt dette anlegget er mye bedre :D

 

Og jeg byttet bakhøyttalere i sommer, faktisk. Tok av hattehylletrekket og gjorde det skikkelig :)

 

Ble bare et par Boss-høyttalere, men de er gode til den lave prisen. Den ene bakhøyttaleren skurret, så ville ikke ha de lenger :P

 

Og jeg fjernet faktisk et sett Infinity-høyttalere fra en Grand Caravan for en stund tilbake, men de har egne, spesielle ledningsnett, så jeg kunne ikke installere disse. De hadde egne forsterkere på hver høyttaler :o

 

Akkurat nå driver jeg på med prosjektet å få tak i cruise control til bilen. Alt av ledninger ligger faktisk klart i bilen, så det er bare å skaffe seg regulator (som også er computer) som skal festes til vakuumpumpe med en gummislange og kobles til strøminntaket og gasspedalen, så må jeg bytte ut rattet!

 

Hadde jeg hatt en LX-delebil, ville dette gått mye raskere, selvfølgelig. Da er bilen min så godt som ferdig. Derfor la jeg ut en annonse på "Ønskes kjøpt". Håper spent på svar :)

- 1998 Chrysler Stratus 2.0 LE Automatic

- 2001 Chevrolet Lumina 3.1 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Alle plasser som selger lyd å bilde te bil, bare spør om samme omformer så du må bruke på F.eks. Bose anlegg når du montere uorginal spiller. Eller Harman Kardon hvis du vil ha uorginal spiller. Så finne de det nok te deg. :)

 

Så kan du gi beskjed på at du bare ska ha digital signal bak, så viser de deg koss du koble det sammen.

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bare kopper så vippes ut, så ligger det ledninger bak til grøftelys :) Når du skrur lys på, så kan du og dra hendelen ut ( mot førervindu) dette er bryteren til grøftelys :) Så alt ligge klart, bare til å montere lys.. :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle plasser som selger lyd å bilde te bil, bare spør om samme omformer så du må bruke på F.eks. Bose anlegg når du montere uorginal spiller. Eller Harman Kardon hvis du vil ha uorginal spiller. Så finne de det nok te deg. :)

 

Så kan du gi beskjed på at du bare ska ha digital signal bak, så viser de deg koss du koble det sammen.

 

Det er ikke noe "omformer" da forsterkeren i 6x9 trenger en "analog signal", ellers tror jeg blander en del sammen da jeg har aldri før hørt om noe slik til lignende tilfeller.

 

Enklest er å måle impedansen i de 6x9", alt mellom 2,5 til 6 ohm fungerer på den original spilleren. Dette måler du med en ohmeter og på terminalene som er i selve høyttaleren. Det er ikke andre hokus pokus. Eventuelt forsterker trinn som skulle drive disse vil alltid gi en analog signal til høyttalerne -digitale høyttalere finnes enno ikke... beklager :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En liten oppdatering på hva jeg gjort med bilen i det siste:

 

Ny ramme rundt radio (Pluss LITT bedre bilde av selve radioen)

P2210608.jpg?t=1298320196

 

Cirrus-speedometer, modifisert fra vanlig automat til AutoStick

P2210605.jpg?t=1298320275

P2210606.jpg?t=1298320341

 

Nytt deksel til girspaken

P2210611.jpg?t=1298320385

 

Så nå er videre planer (Og drømmer):

- Ny grill!

- Nye sidespeil

- Nytt interiør (Enten skinn eller 1999-2000-stofftrekk med fiskebensmønster, har lagt ut tråd på "Ønskes kjøpt")

- SRT-4 motor (Ønskedrøm, ønskedrøm... :D )

- Nye frontlykter

- 1998 Chrysler Stratus 2.0 LE Automatic

- 2001 Chevrolet Lumina 3.1 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår