Gå til innhold

Foxchase sin Chrysler Stratus

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Takker så mye! :)

Da får jeg prøve å få tak i litt lakk, kan være kjekt å ha.

 

Vet du forresten hvordan man fikser riper i plastskjermene? Er ikke så dype, men utrolig irriterende. Er det bare å pusse lett lakkere litt over? Eller hvordan bør jeg gjøre det?

- 1998 Chrysler Stratus 2.0 LE Automatic

- 2001 Chevrolet Lumina 3.1 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For to dager siden vasket jeg bilen litt grundig og alt. Fjernet noen grå "pyntelister" langs dørene. Ble mye penere uten, siden de var slitte. Ble også mye renere :)

 

Faren min har byttet ut anlegget i sin 1997 Grand Voyager, så nå får jeg CD-veksleren hans og kanskje også radioen, hvis han har koden. Men hvor pleier CD-veksleren å stå i en Stratus?

- 1998 Chrysler Stratus 2.0 LE Automatic

- 2001 Chevrolet Lumina 3.1 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ny radio og CD-veksler endelig installert! Og nå har jeg kode :D

 

Var litt knotete å få ut kabelen til veksleren ut av fatterns Grand Voyager. Kan jo skrive en liten framgangsmåte for å beskrive hva jeg har gjort :)

 

1. Skru ut CD-veksleren fra under førersetet og plugg den ut

2. Prøv å få ut kabelen som ligger klemt under isolasjonsplatene i gulvet ved å stappe inn hender og prøve å dytte gulvet opp

3. Ta av sidelistene til både for- og bakdør for å få opp gulvet

4. Dra ledningen så langt ut som mulig og stopp når ledning ikke rikker seg lengre

5. Ta av sidedeksel under dashbord

6. Dra ledningen til den stopper under dashbordet

7. ta av plast- OG metalldeksel under rattet

8. Finn kveilen med hundreogørten meter ekstra ledning, klipp av stripsene og deretter forsøk å dra den ut uten å skade virrvirrat av andre ledninger

 

Og Vóila, man har en komplett CD-veksler :D

 

Så skulle dette settes inn i Stratusen...

 

1. Dra ut baksetene og åpne ryggen for å få ledningen inn til bagasjerommet

2. Legg en kveil med ledning der setene skal ligge (Stol på meg, du har mer enn nok ledning)

3. Dra av sidelistene ved for- og bakdør og legg ledningen langs der sammen med høyttalerledningene

4. Ta av sidedeksel under dashbord og legg ledningen inntil veggen

5. Ta av deksel under rattet og dra ledning forsiktig gjennom og opp til "radiohullet"

 

Så var den saken gjort. Var utrolig deilig å få alt på plass uten noen løse ledninger :)

 

Neste nå blir vel ny grill...?

- 1998 Chrysler Stratus 2.0 LE Automatic

- 2001 Chevrolet Lumina 3.1 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du tar ut anlegget, står koden på ett klistermerke. Det gjorde det på mitt vertfall :)

 

Litt av poenget med tyverisikkring er vel borte om koden står bak anlegget :) Tror koden og s/n på radioen kom som ett klistermerke som kjøperen kunne klistre der han måtte føle det var trygt :)

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Etter en litt stille tid på bilfronten, har jeg endelig sendt en mail til Buskerud Bilsenter angående tåkelys bak og lakk. Fant noe "usynlig" rust mellom overgangen til karosseri og understell, så det skal snart fikses. Godt at været er såpass tørt som det er.

 

Ble litt triste nyheter i dag, da. Fattern sin Grand Voyager 3,3 V6 gikk til helvete. Girkassa røk :(

Får se hva han gjør med den, vraker eller fikser.

 

Men takket være inspirasjon fra rstange sin tråd, kommer jeg nok til å skaffe meg ny grill og speedometer, som sagt tidligere :P

- 1998 Chrysler Stratus 2.0 LE Automatic

- 2001 Chevrolet Lumina 3.1 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Amcar-messe i Lillestrøm i dag. Det var gøy og hadde egentlig ikke planlagt å være utstiller. Så lillebroren og kompisen min ble med innover.

 

Idet jeg skulle parkere på gjesteplassen, kommer det en mann bort til bilen og sier "Du trenger ikke stå der, du kommer inn med den bilen!" Ble litt paff, men kjørte da inn og stod parkert ved siden av en stor truck. Senere kom en Stratus til og stilte seg ved siden av meg.

 

Senere kjørte vi inn i byen, tenkte jeg skulle se hvordan arrangørene reagerte om jeg ble med i selve paraden. Trodde kanskje jeg ville bli dirigert vekk, men neida, ble ledet sammen med alle de andre bilene. Så idet vi kjørte igjennom Torggata, fikk vi noen rare kommentarer, folk måtte humre litt. Men de fleste sa jo "Ja, det er jo en Chrysler, tross alt" eller "Det er jo sant, Stratus er en amerikansk bil, det".

 

Så vi hadde det helt knall og så en haug med fine biler! :D Håper jeg har fått gjort litt mer med bilen til neste års treff ;)

- 1998 Chrysler Stratus 2.0 LE Automatic

- 2001 Chevrolet Lumina 3.1 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår