Gå til innhold

Foxchase sin Chrysler Stratus

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hallo folkens....Unnskyld at jeg avbryter men er det doen av dere som har noen ide om hvor jeg kan få tak i et komplett instrumentpanel?? har en Chrysler Stratus `97 2L manuell gir...problemet er at km telleren og tur telleren virker kun når dem føler for og den siste tiden ser det ikke ut som at de føler for det i det hele tatt....Noen som kan fikse dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt OT egentlig, men du har 2 forkjellige feil der. Vi kan ta det på PM da jeg har funnet ut hva som er galt. har ellers en i reserve som er ferdig reparert, da jeg bare byttet ut før feilen også dukket opp i den "nye"...

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ut CD-veksleren fra dashbordet her om dagen. Monterer det heller bak igjen.

 

Men som forrige gang, finner jeg ikke ut HVOR denne skal monterest i bagasjerommet! Noen sier at det er noen skruehull, men jeg kan ikke finne disse... Kanskje jeg må borre selv?

 

Kunne noen tatt bilde og vist meg hvor deres eventuelt tidligere CD-vekslere var plassert? :)

- 1998 Chrysler Stratus 2.0 LE Automatic

- 2001 Chevrolet Lumina 3.1 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen begynner å bli bra nå, Foxchase! :P

 

 

P1010412.jpg

 

Den boksen det står Alpine på, øverst i bagasjerommet ! Beklager rotet x)

 

Uh.. Hva slags rot? :P

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker.

 

 

Og ja... Hvilket rot? xD

 

det må være alle de vann droppene i bakruta? :)

 

ellers skal det være ferdig hul der faktisk, i våres biler var jo huller i begge bilane selv om det bare var veksler i den ene :)

 

Det skal vel være plass under settene også rstange :) bak i bagasjerommet er langt ifra bra eller ideelt, fuktighet og vibrasjoner er høyest baki der ;)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks, ingen hull til CD-veksleren der, gitt... Da får jeg bare hæle til og eventuelt lage egne hull eller finne på noe annet!

 

Var forøvrig på Top Gear-showet i går. Minuttene før showet var ikke fullt så gøy, med tanke på at jeg satt på rad 7 og har høydeskrekk. Gikk omtrent rett ned :( Men merket ikke det da lyset ble skrudd av. Da kunne jeg "lene" meg tilbake og nyte showet. Var ganske så imponerende og verdt pengene (for de som betalte for billettene... Chaddylac på Bilforumet vant billetter på Broom.no) :)

 

Har også en kontakt i USA som har funnet noen kromhåndtak samt trelister til meg. Nå gjelder det bare å finne et annet interiør... Kunne tenkt meg et stoffinteriør fra en 1999-2000 Stratus LE... Har lagt ut annonse på Finn.no. Fått en del henvendelser, men INGEN av de har vært 1999-2000... Bare 1997. Skjønner at folk prøver seg, men fortsatt irriterende når du har spesifisert at du kun er ute etter 1999-2000 interiør :(

- 1998 Chrysler Stratus 2.0 LE Automatic

- 2001 Chevrolet Lumina 3.1 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Nå er det vel tid for en liten oppdatering!

 

Har ikke gjort så veldig mye med bilen i det siste, men litt har jeg da fått gjort.

 

Første ting jeg gjorde nå nylig var å bytte blinklyspærer foran til diadempærer. Ble ganske stilig, fikk et fint blåskjær i lampene. Her er noen før/etter-bilder:

P5170012.jpg

 

P5170013.jpg

 

I tillegg har jeg lakkert undersiden av dørstokkene på bilen! En del av lakken der hadde flasset av og det hadde så vidt begynt å ruste på overflaten. Tidligere i år oppdaget jeg dette, da la jeg bare et lag med antirustgrunning over. Men nå har jeg fått beskyttet alt.

Utstyret jeg brukte var grovt maskeringstape, sandpapir, stålbørster, malerpensler og en klut. Først fjernet jeg overflaterusten med sandpapiret og stålbørstene, røffet opp også resten av lakken der jeg skulle lakkere.

 

Jeg brukte penslene til å smøre på rusteter. Dette skulle da virke i 15 minutter, smøre på nytt lag og umiddelbart tørke av med en ren, tørr klut. Dette gjorde jeg på begge sider og påførte da rustfri grunning. Dette måtte tørke i 3 timer før det var ovemalbart. Nå var det tid for to lag med Hammerite. Første laget ble påført loddrett. Dette tørket i 15 minutter, så påførte jeg lag nummer to vannrett. Lot dette tørke en stund, så sprayet jeg på noe som het Carosol Steinsprutbeskytter. Tre hele lag ble påført med dette. Her måtte jeg bare vente i ett minutt mellom lagene.

 

Det endelige resultatet ble slik:

P6070014.jpg

 

Pent og diskré :)

P6070017.jpg

 

Jeg tror jeg må ta lappen på nytt... Stakkars snegle... Jeg er tydeligvis ikke oppmerksom nok på myke trafikanter :(

P6070020.jpg

- 1998 Chrysler Stratus 2.0 LE Automatic

- 2001 Chevrolet Lumina 3.1 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

Jepp, er dessverre mye rust der. Kan jo nevne at jeg faktisk fant et rusthull på undersiden da jeg holdt på.

Da jeg brukte børsta, så jeg at noe av metallet liksom gav etter da jeg tok i litt. Deretter sprakk det opp, og det var et rusthull... :(

Ikke store greiene, riktignok. Så jeg fjernet rusten langs hullet, tok på rusteter og lot det virke litt. Deretter sprayet jeg det samme som jeg brukte på resten av dørstokken, både på for- og baksiden. Dette får gå enn så lenge, har ingen andre muligheter... Prøver å finne noen som har peiling på kapping og sveising.

- 1998 Chrysler Stratus 2.0 LE Automatic

- 2001 Chevrolet Lumina 3.1 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår