Gå til innhold

Senking av Audi A3 8L - Hjulvinkler mot godkjenning ?

Ranger emnet


daain83

Anbefalte innlegg

Har en venninne med en eldre A3 som jeg har montert senkesett på. Dette settet skal senke bilen med ca 45mm.

 

Så inn mot godkjenning på Biltransynet så har hun fått hjelp på jobben sin (Agder Bilskade i Kristiansand) med "4 hjulskontroll". Fikk målebrevet og gikk på kontroll - ikke godkjent iom at vinklene ikke var innenfor kravene. Er i utgangspunktet castervinkelen som er gal.

 

Guttaboys på verkstedet der og i naboverkstedet påstår at det ikke lar seg gjøre å få stilt inn dette riktig, altså ikke justeringsmuligheter nok. Noe jeg personlig har vondt for å tro på. Med så mange senka A3`er langs de norskeveiene så er jo noen av dem nødt til å være godkjent med dette i vognkortet.

 

Så da er spørsmålet: Noen her som har vært borti noe liknende? Evt vet hvordan man kan fikse dette?

 

Har ikke kikka så mye på det selv, men solgte nettopp Golf4`en til en kompis. Det er jo i praksis samme opplegget og den hadde justerbart senkesett innskrevet i vognkortet.

 

Kjenner jeg irriterer meg bra over hvor opstanazi de er blitt på tilsynet. Håper noen kan hjelpe oss her...

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caster er ikke justerbar på A3.

Veit at man fikk godkjent biler med senk selvom enkelte vinkler ikke var justerbare før (fikk lett godkjent min med helt feil caster vinkel), men har lest på b.l.a Vacn at fra ogmed i år må alle vinkler være innenfor selvom du ikke får justert de......

 

Så det ser mørkt ut for de alle fleste..

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert det hjelper, men de er visst greiere å ha med å gjøre på biltilsynet i Evje og i Arendal enn i Kristiansand. Har ikke godkjent noe selv, men har hørt av flere personer + 2 verksted at de generelt er vanskelige å ha med å gjøre i Kristiansand.

'98 Nissan Almera 1.4S - '97 Nissan Almera 1.6 (delebil) - 86' Volvo 740 (solgt) - '92 VW Golf VR6 (solgt) - '87 Volvo 745 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar gutter...

 

Skal tro om de er smarte nok til å skjønne det om man bruker "målebrev" fra en annen a3 da...? Som faktisk var innenfor kravene? Det er liksom det jeg ikke skjønner... Noe må man da kunne gjøre, kan det være mulig å gjøre noe med bakre innfestninga til bærearmen f.eks ?

 

Joda, akkurat det med målebrevet er ikke lov, men dette er jo på grensa til flisespikkeri...har de godkjent det siden 95-96 da disse bilene kom så får de faenme godkjenne denne og !

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe justerbare Adjustable Rear Tie Arms for å få justert camber riktig bak ja. Venter på slike selv til Golf'en. Der kan jeg ca. senke -20mm uten at vinkelen blir feil, men siden jeg har senket -40 trenger jeg disse. Har i bestilling Forge sine som er Tüv papirer på.

 

Er ikke bak som er problemet... Foran.

 

Å er ikke camberen heller, caster ;)

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper nok ikke på casteren men "noen jeg kjenner" og verkstedet han brukte fikk tallene innafor målene ved å sette seg inn i bilen. :D Samme problemstilling med manko på justeringsmuligheter. De gikk også til det skritt å file opp slissene/skruehølene i fjørbeinstårnet for å tilte litt (ekstra) på bena. Skal det være riktig så skal det være riktig. Ihvertfall på papiret.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skrev inn senkesettet på A3'n min så titta dem ikke på bilen engang, de fikk tuv+4hjulskontroll, thats it.

Dette var 3 1/2 år sida ca.

Noe nytt som har kommet senere at dem skal titte på bilen eller?

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skrev inn senkesettet på A3'n min så titta dem ikke på bilen engang, de fikk tuv+4hjulskontroll, thats it.

Dette var 3 1/2 år sida ca.

Noe nytt som har kommet senere at dem skal titte på bilen eller?

 

Usikker, er x-kjerringas bil. Så har ikke vært i nærheten når selve kontrollen er tatt.

 

Er jo ikke akkurat kjent for å være særlig medgjørlige her nede...

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår