Gå til innhold

242-T5 sitt De Tomaso Pantera prosjekt

Ranger emnet


242-T5

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Har kjøpt meg et brukt singel-turbo oppsett til 351 clevland, men ble litt usikker på forgasseren som fulgte med. Kan noen si meg hva slags fungsjon disse messingventilene har som står i skruehullene til flotørstanden?? og hvor skal slangen kobles? På det runde hjulet står det max og min.

 

110.jpg

 

Det fulgte også med en annen merklig ting, som ser ut som skal stå mellom innsug og forgasser. Hva er dette?

Jeg tror ikke jeg bruker den, men lurer veldig på hva det er...

 

104.jpg

 

Røret til høyre på bilde har ikke forbindelse med det store kammeret, det går bare ned i det ovale hullet under.

 

103.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du har fått tak i der, er ett gammelt sett, som sikkert gik-turbo solgte en gang på 19xx tallet:) Er ett såkalt "draw through" system!

 

Den ventil boksen din, er til for og veksle mellom sugemotor og turbomotor!

 

Så dvs:

 

Tomgang/20% gass: Motoren suger kun gjennom forgasser!

 

20-50% gass: Motoren suger delvis gjennom forgasser+(turboen suger luft/bensin) og trykker det ned i innsugsmanifolden.

 

50-100% gass: Turbo suger all luft/benisn som forgasseren gir, og trykker det ned i innsuget:)

 

Håper dette gir noe mening?

 

Anngående forgasseren din:

 

Begge hulla skal det tilføres bensin fra en bensinpumpe! Er to flottør kammer på denne forgasseren, ett flotørkammer til 2 porter:)

De hjula(maks/min) er en enkel måte og "kontrollere" bensintilføelsen på

Endret av DanielH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Ja det er nok et gammelt annlegg, men fikk det billig av en som hadde hatt det liggende i mange år, men selv ikke hadde brukt det.

Virket litt komplisert med den boksen under forgasseren, men går det greit å bare kjøre trykket inn i trykkboksen over forgasseren og kutte vekk denne saken?

Når det gjelder ventilene som går inn på flotørkammerene, der skal det trykk inn sier du, men det skal vel trykk inn på de vanlige inngangene også? Om ja, kan jeg bare sette en T på bensinslangen å kjøre det inn alle plassene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår