Gå til innhold

Valg av bil (trenger hjelp)

Ranger emnet


calypso

Anbefalte innlegg

Okei, vi er en familie på 3, 2 voksne og ett barn på 2 år.

 

Jeg har egentlig ikke orket å ta lappen før nå, siden det ikke har vært behov for deg, men nå merker jeg at det trengs.

Så lurte på om noen har ett tips?

 

Vil gjerne ha en familievennlig bil, med god plass.

Og det må mer enn gjerne koste under 50000,-

 

Den må være billig i bruk (snakker ikke om drivstoff), service\deler etc.

 

Kunne godt tenkt meg en stasjonsvogn.

 

Noen som har tips på lager ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med barn ville jeg definitivt tenkt litt sikkerhet også. Det kan også lønne seg økonomisk å gå opp til f.eks. 75.000,- ettersom du får en nyere bil med lavere km-stand og dermed mindre feil/problemer. I tillegg får du en sikrere bil. Det er f.eks. stor forskjell på sikkerheten på en bil bygd i 1990 og en fra 2000.

Fra ca 60.000,- får du f.eks. Ford Focus stasjonsvogn med ok km-stand (under 140.000 km). Det er en bil som har vært bedre enn gjennomsnittet ift feil, men karosseriet er ikke av de beste. Det kan være rust, men det ser du gjerne på bakluke eller nederst på dørene. 1,6 bensin er nok enklere å selge enn en 1,4, som dessuten blir litt liten motor for bilen. Bilen er ikke kjempestor, men god bagasjeplass og helt grei plass i baksetet.

Neste tips er Opel Zafira, den er større og veldig familievennlig. Høy og oversiktlig. Denne skal dessuten også være noe bedre enn gjennomsnittet ift. feil. Disse får du på finn.no fra rundt 65' med 100'-130' km.

 

Siste tips er Skoda Octavia m/1,6 bensin. Får de fra ca 60'-70'. I bunn og grunn samme bil som VW Golf, men litt større bagasjerom. Mindre feil enn gjennomsnittet.

 

Generelt ville jeg styrt unna det meste av fransk og italiensk, selv om det kan være noen brukbare modeller innimellom. Men generelt pleier de ofte å toppe listene over biler med mest feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår