Gå til innhold

Oves bil

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøpe Amcar for første gang og lurer på om noen har erfaringer med bilkjøp fra Oves bil i det siste. Ser at han har hatt et frynsete rykte for 5-6 år siden, og lurer på om det har bedret seg?

 

Lurer på enten 67' cutlass, 70 firebird eller 67-69 camaro, og han har flere slike biler på autodb og finn.

 

Takknemlig for innspill, råd og tilbakemeldinger da jeg selv kun har middels peiling på bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest de gamle trådene angående dette, men de er fra 2003 og 2006. Tenkte kanskje at han hadde skjerpet seg litt siden han fortsatt holder på. Har en kompis som kjøpte en suburban der i vinter, og han er tilsynelatende fornøyd.

 

Men lurer på å styre unna uansett.

Hvordan er det med North Star trading og TA i Skjeberg? Er dette seriøse firmaer?

Endret av madserazzi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kjører sikkert fortsatt på mottoet sitt:"så lenge 90 prossent er hæppy, er jeg hæppy". :D

 

Med andre ord; sjekk bilen grundig før kjøp. Kjøper man en bra bil av han er alt greit, men er man uheldig å kjøper en drittbil, blir reklamasjonen SVÆRT vanskelig.

 

Med forbehold om at han har endret seg siste årene da selvfølgelig.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, litt artig at denne kom opp. Var med som "konsulent" for å se på en Granada han hadde for salg. Husker ikke helt nøyaktig, men er vel ca fire år siden.

Vel, bilen så faktisk veldig fin ut i annonsen og prisen var 18000 kr. Rustfri og mye utstyr hadde den også. Ove`s bil om det:hvaskjera

Bilen så imidlertid OK ut i virkeligheten også, så tittet litt etter rust, der det pleier å akjule seg, over jekkfester bak og slikt. Kort sagt viste rusta seg å ha fart uvanlig ille med bilen! Og da mener jeg virkelig ille!!

 

Svindleren var ikke til stede, men sa på tlf ca en time tidligere at han var like om hjørnet. På hjemturen ringte han opp og lurte på hvor vi var. Jeg svarte at kjøper hadde mistet interessen, bla, bla, bla... og nevnte all den "skjulte" rusta. Noe han ganske overraskende stilte seg helt uforstående til. Husker jeg sa at prisen i annonsen måtte være en skriveleif, at det var vel 1800 kr han forlangte? Det endte med at tosken la på...

 

Mens vi ventet kikket vi forresten litt på en del Mercedeser han hadde for salg også. Like "fete" alle sammen, men med sliten lakk, slitte skinninteriør, osv. med priser som overhodet ikke stod i stil med inntrykket av bilene.

Åsså noe som kunne ha vært en fantastisk Corvette (skrives det Macko Shark?), super-dessverre med like mye plastic padding reparasjoner som de har glassfiber fra fabrikken...

Nei, dette er nok en lurendreier så det holder. Og slike typer ER sånn, og skjerper seg aldri så lenge butikken går.

Endret av grandisjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vel ikke verdens beste rykte på seg i mercekretsene heller.

 

Har heller ikke sansen for folk som konskvent bruker caps-lock, skryter uhemmet av alle biler, og aldri har noe negativt å si om dem, prisene pleier å være sånn passe høye også.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg tittet etter min første amcar i 1988, drev Ove's bil akkurat på samme måte.

Så dersom han ikke skjerpet seg fra 1988 til 2006, har han sikkert ikke skjerpet seg fra 2006 til 2010 heller.

:roll: Utrolig bra sagt! :roll:

Ligger jo utallige tråder om Oves bil her på forumet. Men det hender vel at han får inn en bil i ok stand også?

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg tittet etter min første amcar i 1988, drev Ove's bil akkurat på samme måte.

Så dersom han ikke skjerpet seg fra 1988 til 2006, har han sikkert ikke skjerpet seg fra 2006 til 2010 heller.

 

He,he. Godt poeng.

Takk for alle innspill. Tror jeg skal styre langt unna dette stedet. En del av prisene på amcar virker ikke så gærne, men det er det vel da en grunn til.

 

Kom over denne på finn:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21945005

 

Synes prisen ser OK ut. Noen som kjenner til dette firmaet?

http://www.westcc.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte nylig en 70 modell El Camino fra West Coast Cars til 135.000. For et varp!! Bilen var 99% strøken, og 110% rustfri. Hvit med 350 motor (noe trimmet), svarte SS striper, svart vinyltak og Cowl Induction panser. Dette virker altså som et lovende firma.

 

(ble overraska da den ligger på sida fortsatt! http://www.westcc.no/item_detail.php?item_id=76

Endret av CH3NO2

Skademeldinger:

-Jeg fullførte svingen etter at veien hadde rettet seg ut

-Jeg sjønte at ulykken kunne unngås, og svingte til høyre for å forhindre dette

-Hva som skjedde videre er vanskelig å si, da elgen lå over frontruta og sperret utsikten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår