Gå til innhold

Maskinfører?

Ranger emnet


Hisap

Anbefalte innlegg

Vi har Sydvaranger A/S her oppe hvor man kan jobbe skift. 2 uker på, 3 uker av om jeg ikke husker helt feil. Der er det store dumpere du kan kjøre i alle fall..

Er du flink får du jobb sier de.

Men kirkenes er nok ikke den mest attraktive plassen i Norge da..

 

Om man jobber 2 uker på, 3 uker av så er det jo samme hvor i landet man jobber :thumb

Men disse dumperne, er det noe man må ha C(E) på?

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

haha.. kirkenes ja. der vil jeg ikke sendes i likkiste engang!

 

Om man jobber 2 uker på, 3 uker av så blir det jo nesten som å jobbe på platform, har jo i tilleg slekt i Hammerfest som jeg ikke har besøkt på evigheter så der kunne man slått 2 fluer i en smekk.

 

Er begrensa med arbeid rundt jizzheimstraktene vettu, kun prestisjeprosjekter her nede, men om du veit om et lokalt grustak eller lignende som trenger noen så får du si ifra! :thumb

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg glemte a nevne er IKKE forvent at du far sponsa ce lappen! folk vil heller ansette folk med lappen og erfaring enn a tape penger pa en som vil ha lappen gratis

Mange bedrifter som har ansatt folk uten CE lappen og som er fornøyd med arbeidstakeren så er sjansene store for at dem nettopp spanderer lappen på deg.

 

I bedrifta hvor jeg jobber så gjør de det etter 3-4 år, om du ikke alt har lappen.

 

2 uker på, 3 uker av om jeg ikke husker helt feil.

 

2 uker på og 2 uker av

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok M2,M4 og M6 i forsvaret men slet veldig med å finne noen som ville ansette. Og de som hadde ledige stillinger som Maskinfører, ønsket å ansette en med erfaring.

 

Vanskelig å oppbygge seg noen som helst form for erfaring når ingen vil ansette :(

 

Min drømmejobb er faktisk å få jobb som gravemaskinfører( IKKE LE :P ) men etter ett halvt år ga jeg opp. Men vurderer å ta meg en liten runde rundt igjen ;)

 

Men en ting kan jeg si deg når du setter igang med sertifikatene, DU KOMMER TIL Å KOSE DEG GLUGG IHJEL :d!!!

84 Opel Kadett E cc

92 Audi 80 2.3E

86 Toyota Hilux 2.4 (non Turbo)

 

"And yes! I would like some Pie with that!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok M2,M4 og M6 i forsvaret men slet veldig med å finne noen som ville ansette. Og de som hadde ledige stillinger som Maskinfører, ønsket å ansette en med erfaring.

 

Vanskelig å oppbygge seg noen som helst form for erfaring når ingen vil ansette :(

 

Min drømmejobb er faktisk å få jobb som gravemaskinfører( IKKE LE :P ) men etter ett halvt år ga jeg opp. Men vurderer å ta meg en liten runde rundt igjen ;)

 

Men en ting kan jeg si deg når du setter igang med sertifikatene, DU KOMMER TIL Å KOSE DEG GLUGG IHJEL :d!!!

 

 

Nå har jeg heldigvis eget firma å kunne påta meg småjobber for å bygge kompetanse.

Har merka at alle kun er ute etter noen som er erfaren og ingen bedrifter tørr å satse på nytt blod nå om dagen :anger:

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynn og kjør knuseverk, er koselig det ;)

 

Prøver å finne noe slikt, men ikke akkurat mye på markedet nå gitt. Om noen har noe tips om hvor man burde lete / noen å ringe, si ifra!

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, hvis du på død og liv har planer om å bli maskinfører på heltid, så er det enten å begynne en ringerunde, eventuelt faktisk en oppmøterundre. Ellers så får du scanne igjennom NAV og Finn på stilling ledig innen den bransjen. De fleste søker etter "erfarne maskinførere" men ikke la deg skremme av det. Skriv søknader konstant. Faktum er at dersom du lærer deg triksene, og skriver en god nok søknad, så blir du i 90% av tilfellene innkalt til intervju, uansett hvor lite kvalifikasjon og relevant erfaring du har. Så er det opp til deg selv å prestere bra på intervju!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, hvis du på død og liv har planer om å bli maskinfører på heltid, så er det enten å begynne en ringerunde, eventuelt faktisk en oppmøterundre.

 

Har allerede tatt en ringerunde, er noen som er litt på glid og har fått tilbud å jobbe litt på si hos 2 stk avåtil, men ikke noe 100% enda. Skal ta en runde rundt på alle kontorene da jeg har fått beviset i hånda, mye lettere å presentere seg i person en over et stk ark.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på at selvom man tar C/CE lappen, og for å bruke det som yrke, eller tjene penger ved å frakte ting, så må man ha et yrkessjåfør kurs i tillegg. Det varer 280timer for de under 23, og er 180timer de som er 23 og oppover. Det ble innført i oktober 09 tror jeg. Jeg driver å tar C lappen nå, og ble meget skuffet når jeg ble informert om det.

 

Og kurset blir bare holdt 4 steder i Norge(sålangt), og koster mellom 35 og 40 tusen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Helt ærlig, hvis du på død og liv har planer om å bli maskinfører på heltid, så er det enten å begynne en ringerunde, eventuelt faktisk en oppmøterundre. Ellers så får du scanne igjennom NAV og Finn på stilling ledig innen den bransjen. De fleste søker etter "erfarne maskinførere" men ikke la deg skremme av det. Skriv søknader konstant. Faktum er at dersom du lærer deg triksene, og skriver en god nok søknad, så blir du i 90% av tilfellene innkalt til intervju, uansett hvor lite kvalifikasjon og relevant erfaring du har. Så er det opp til deg selv å prestere bra på intervju!

 

for all del.. men jeg tror at det trikset med å skrive BRA søknad har nadanullnix å si når du først blir innkalt og første fyren spør deg om er......

 

 

Hvor mye har du kjørt graver før??..

 

øøøøøøøøøøøøøøhm.. nei joda.. holder på å ta sertifikat nå.

 

 

Takk! Vi ringer deg! (get the fuck arre'here)

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår