Gå til innhold

VW Passat 1.8T, Prob. med elektronikk

Ranger emnet


ergoz

Anbefalte innlegg

Mulig denne tråden hører bedre hjemme i den Tekniske delen av forumet. Men veit at det er et par passat frelste sjeler her, så lufter litt frustrasjon!

 

Nå har bilalarmen begynte og gå på eget initiativ. Når jeg vrir om nøkkelen, setter meg inn i bilen, åpner bagasje rommet osv. Så virker ikke sentral låsen ordentlig heller. Noen ganger åpner alle dørene seg, mens andre ganger kun førersiden. Vinduene har sin egen vilje også. Vinduet på passasjersiden virker kun 50% av gangene jeg prøver. Frontlysene er for øvrig veldig svake også (ja,har prøvd og skifte!). Er det noen som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig denne tråden hører bedre hjemme i den Tekniske delen av forumet. Men veit at det er et par passat frelste sjeler her, så lufter litt frustrasjon!

 

Nå har bilalarmen begynte og gå på eget initiativ. Når jeg vrir om nøkkelen, setter meg inn i bilen, åpner bagasje rommet osv. Så virker ikke sentral låsen ordentlig heller. Noen ganger åpner alle dørene seg, mens andre ganger kun førersiden. Vinduene har sin egen vilje også. Vinduet på passasjersiden virker kun 50% av gangene jeg prøver. Frontlysene er for øvrig veldig svake også (ja,har prøvd og skifte!). Er det noen som har erfaringer med dette?

 

Dette høres ut som en ødelagt mikrobryter i dørlåsen. Møller skal ha mye for dette, så mange velger å bruke uoriginale mikrobrytere.

Ta et søk på vwaudi-club.no! Står masse om dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan den bryteren ha utslag på alle de elektroniske feilene? Hadde vært kjekt om det bare var den delen jeg trengte og forholde meg til :)Men hjelper kanskje ikke og kople til en computer heller. For hvis det ikke er kontakt, så blir vel ikke feilen registrert :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres mere ut som at komfortenheten din driver å fusker .. den er jo plassert på gulvet foran ..en helt idiotisk plass med tanke på fuktighet som kan trenge inn . det du beskriver er helt typsik for passat når denne enheten har blitt våt. få tak i noen med diagnose utstyr så kan man jo se om man finner noe der da. evt ta ut framstolene og løft opp gulvtrekket ..da kan du jo fysisk sjekke enheten som styrer alt det du beskriver. når det gjelder lysa veit jeg ikke. dårlige ledninger kanskje/jord. er det krise kan du legge opp en ny krets med rele og alt aka det man har til ekstralys og kun bruke det orginale som styrestrøm å se om det hjelper ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår