Gå til innhold

fylle væske på aircondition

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

r134-gassen(strengt tatt heter det kuldemedie, men hvem bryr seg) som brukes i moderne biler er svært flyktig, og siver lett ut av koblinger og pakninger. Derfor må man som regel etterfylle etter få år, uansett hvilken bil man har. Men så lenge man ikke har store lekkasjer, er dette fort gjort som cadkongen er inne på. Jeg har hørt at anleggene taper seg rundt 10% i året, og går opp igjen til full effekt etter ny fylling. Når det er veldig lite gass igjen, kobles kompressoren ut for å hindre skade, og anlegget vil ikke fungere.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer også an på bruk. Viktig å bruke på vinteren også for å hindre at det siver ut.

 

...på de bilene som tillater det ja. De fleste biler kobler ut ac ved utetemperaturer under 5 pluss, men noen biler har mulighet for tvangskjøring, for eksempel for å få vekk dugg.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

er det ikke mulig å kjøpe beholdere med gas? å skappe vakum for å fylle kan enkelt gjøres med en støvsuger faktisk -selv har jeg en dedikert vakums pumpe. Hvor mye gass kan være nødvendig for å fylle hele systemet forresten?

 

synes det er veldig dyrt med over 2000kr for å etterfylle og sjekke systemet (blir å kjøre vakum og lese verdi på måleren i et par minutter? mest sansynlig). Hadde selv greid å gjøre det på halv timen enda jeg ikke driver med slik men kan litt om fin mekanikk og er hobby mekker :)

 

hos meg har den begynt å fungere litt frem og tilbake og det er over et par år siden det ble påfylt :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår