Gå til innhold

Tuller staten vegvesenet med meg?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

hei

 

jeg føler meg lurt og utmyket av vegvesenet, det startet med at jeg ble stoppet på teknisk kontroll med feilene:

-feil skilt lys

-manglene deksel på bakfangeren

-ulovlig sykkel stativ på bakluka

 

fikset feilene og viste bilen på kontroll så det ble godkjent, samme dag da jeg skulle levere etterkontroll sedelen så spørte de meg om jeg har rullestol heis og fester, det hadde jeg ikke og svarte nei, da ba de meg vise bilen min for at det har blitt fjærnet, kjørte bilen min inn også sjekket de bilen min, men da begynte de å ta bilder av bilen min invendig og utvendig, de sjekket alt av belter og lys, de sjekket understellet og bremser, de sjekket ALT (til og med tok de bilen på vekt)

 

fikk feil på støtdempere foran og eksos lekasje så jeg må vise det på kontroll igjen og betale 500kr for kontrollen

 

har de lov til å gjøre det når de skulle bare sjekke om rullestol heisen og festene er fjernet? spørte vegvesenet det men han byttet tema og babla om noe annet

 

takk på forhånd

Endret av JChE
...

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de har lov til å gå over hele bilen på nytt om de vil. Spesielt er de på jakt etter nye feil og de benytter som oftest sjansen til å undersøke bilen om de mistenker feil eller mangler.

 

Jeg hadde nokk valgt å bite i det sure eplet og betalt for kontrollen, med mindre du har lyst til å kaste bort tid og penger på jurister.

 

Husk at statsansatte er ufeilbarlige:pray (de innrømmer aldri feil):Devil:

Dessuten har de bedere rettsvern enn de fleste diktatorer.:adolf:

Endret av Mirtonos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men de byttet tema da jeg spørte om de stolene mine var godkjent som var ettermonterte, men de innrømmer aldri feil sier du?

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhhm... Ja, de har lov til å SJEKKE bilen din når, hvor og hvor nøye de vil... De har full rett til å stoppe deg langs vegen, og der og da røske deg med til nærmeste kontrollhall og granske bilen din etter i sømmene. De har full rett til å innkalle deg til teknisk kontroll akkurat når de selv vil.

Fiks det du må, og betal det det koster!

Har du først kommet på kant med biltilsynet, så virker det som om mange av de ansatte der driver sin egen hevnaksjon mot deg etterpå, og gjør alt de kan for å gjøre livet ditt surt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 2 weeks later...

Sålenge bilen din er istand har du jo ingenting å frykte. Ja, de har lov å sjekke den uansett når og hvor. Ansatte ved statens vegvesen beskytter seg selv under navnet, MEN de har hverken mer eller mindre makt utover det det som står i lovdata/kjøretøyforskriften og direktivene. Kan man disse kan man legge seg ut i diskusjon med de ansatte. Disse menneskene er aldri oppdatert på regler og lovverk så det er ingen problem å "ta" de om man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
ulovlig sykkelstativ = dekker for skiltplata

deksel på bakfanger = manglende hjørne på støtfangeren, skarpe kanter synlig og fare for myke trafikkanter

 

 

da for de jaggu meg ta å gi mangellapp til alle de 100 000 bilene som nå under disse snøtider har skiltet totalt dekket av snø og drit, 25% av bilene jeg har sett langs veien i det siste har uleslige skilt, et sykkelstativ er jo like vanskleig å ta av og på som snø og drit på skiltet.

 

Statens Vegvesen gjer mye rart og da værste er at de har lov til det, siden de har monopol på slikt, skulle vært lagt ut på anbud det der =P

1995 Honda Civic VTI Coupe (sommerbilen) http://www.bergen-gatebilklubb.no/forum/index.php?topic=1640.0

1986 Mercedez 190E 2,0 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår